"עשרות אברכים ניידו"

האיום החדש על ההגמוניה של ועדת הרבנים לענייני תקשורת

אחרי ועדות רבנים מתחרות, איום חדש על ההגמוניה של ועדת הרבנים לענייני תקשורת: חברת סלולר צעירה החלה לנייד קווי סלולר מהקומות הכשרות - למסלולים שמוגדרים כלא כשרים (חדשות, דיגיטל)

(צילום: Maya Levin / Flash 90)

חברת הסלולר 'טלזר' העוסקת בשירותי סלולר בעיקר עבור עובדים זרים, החלה בימים האחרונים לספק שירותי ניוד קווי סלולר מהקומות הכשרות בחברות הסלולר השונות - לשירות החברה. הקווים המנויידים לחברת טלזר הופכים לקווים רגילים שיכולים לכלול גם חבילת גלישה אינטרנטית והודעות SMS - זאת למרות שמדובר במספרים מהקומות הכשרות.

מדובר בהכרזת מלחמה של החברה, שאינה חתומה על הסכמים עם וועדת הרבנים לענייני תקשורת, ומאפשרת כעת לנייד קווים מהקומות הכשרות למסלולים שאינם מוגדרים כ"כשרים" - מה שחברות הסלולר השונות בישראל שנמצאים בהסכם עם הוועדה לא מאפשרים.

לפני מספר חודשים יצאה וועדת הרבנים למאבק נגד החברה, ואף חסמה את מספר הטלפון המשמש על מנת לבצע את הניוד. מכיוון שעל פי החוק נדרש הלקוח לאשר את הניוד באמצעות שיחת טלפון או הודעת SMS, חסימת המספר המשמש לניוד מנעה למעשה את אופצית הניוד.

אלא שבימים האחרונים, מדווחים מספר גורמים חרדים על עלייה משמעותית בניוד קווים כשרים לחברה. בשיחה שערכנו עם מוקד שירות הלקוחות של החברה, הפנו אותנו לאיש קשר מיוחד שינייד את הקו הכשר לחברת 'טלזר'. על פי המידע שהגיע לידי 'כיכר השבת', סוכנים של חברת טלזר מגיעים לבתי לקוחות חרדים שמעוניינים לנייד את הקווים הכשרים, ומבצעים ניוד פיזי במקום - זאת על מנת לעקוף את החסימה של וועדת הרבנים לענייני תקשורת.

ל"כיכר השבת" נודע כי עשרות בחורי ישיבה ואברכים ניידו את קווי הטלפון הכשרים שלהם בימים האחרונים לחברה, ולמעשה עושים שימוש בקו רגיל הכולל אינטרנט תחת מספר מ"הקומות הכשרות". על פי גורם בחברה, הוקם קו מיוחד וסודי לניודים עבור הטלפונים הכשרים, כשהמספר הסודי ניתן רק לסוכני החברה על מנת שוועדת הרבנים לא תוכל לחסום אותו.

מדובר בהתפתחות שעלולה לעקר את ההגמוניה של וועדת הרבנים לענייני תקשורת, שכן עיקר כוחה היה במספרים הכשרים שאפשרו בידול מהמספרים הרגילים, מה שהרתיע רבים ממעבר לקווים שאינם כשרים. הדבר מצטרף לעובדה שבשנים האחרונות הוקמו ועדות רבנים שונות המציעות מסלולים חלופיים לאלו שבאישור ועדת הרבנים לענייני תקשורת.

עם זאת, גורם בחברה שאחראי על ניוד הקווים הכשרים מסתייג וטוען כי אין לחברה עניין במלחמה מול וועדת הרבנים לענייני תקשורת. לדבריו, "הסוכנים אינם מאפשרים לבחורי ישיבה לנייד את מספר הטלפון הכשר". אלא שעל פי שירות הלקוחות של החברה כאמור, החברה כן מכירה את הבקשות הללו ואפילו יודעת להפנות את הלקוחות לסוכנים החרדים.

הגורם, המעורה היטב במכירות למגזר החרדי, מספר כי מרבית הניודים מבוצעים לתכנית 'תואם כשר', בה מוצע ללקוחות קו לשיחות ולהודעות SMS בלבד, ללא אינטרנט. "לרוב מדובר באברכים או בחורי ישיבה שמחזיקים טלפון תומך כשר בגלל המחיר הזול משמעותי ממחיר טלפון כשר שמוצע במחירים לא הגיוניים, הם פשוט מעדיפים קו נורמלי בלי אינטרנט מאשר האפשרות לרכוש טלפון יקר" אומר הגורם.

"אנחנו רצינו להיכנס גם למגזר החרדי עם קומה כשרה" אומר הגורם, "אבל וועדת הרבנים לענייני תקשורת דרשה מחברת 019 סכומים שאנחנו לא יכולים לעמוד בהם. אנחנו חברה קטנה ווירטואלית ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו העברת אחוזים מכל קו כשר לוועדת הרבנים לענייני תקשורת".

לדבריו, עד כה, מכיוון שלא היה מדובר בכמות גדולה של ניודים, למרות שוועדת הרבנים לענייני תקשורת ידעה מהתופעה, היא לא התייחסה לכך מאחר ולא מדובר במספרים גדולים. אלא שהגורם מספר כי כעת הם חוששים שוועדת הרבנים לענייני תקשורת תחל להילחם בחברה.

הרב יונתן לפקוביץ, ממנהלי וועדת הרבנים לענייני תקשורת, דוחה את הטענות וטוען כי מעולם לא ביקשה כסף מחברת טלזר וכי המו"מ לצירופה של טלזר לקומה הכשרה היא באשמת "טלזר" שהפרה סיכומים מול הוועדה. לפקוביץ מוסיף ואומר כי הוא מוכן לחתום על הסכם מול חברת 'טלזר' ללא עלות בכל רגע נתון. לדבריו, מטרת החברה היא להרוס את הקומות הכשרות ולא לחדור לשוק התקשורת החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר