נאום רה"מ בעצרת הכללית

נתניהו פנה לאבו מאזן: "בוא לכנסת, אני אבוא לרמאללה"

ראש הממשלה תקף את היחס לישראל באו"ם, אותו כינה 'פארסה', והזמין את אבו מאזן לנאום במשכן הכנסת - "אני אבוא לרמאללה", הצהיר והביע תקווה: "ישראל תגיע לשלום עם כל שכניה" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באלול תשע"ו | 22.09.16
רה"מ בנימין נתניהו, הערב (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי) את נאומו במסגרת העצרת הכללית של האו"ם, תקף את יחס חברי ארגון האומות המאוחדות כלפי ישראל, כינה אותו "פארסה" אבל הצהיר כי "המלחמה באו"ם הסתיימה". בשלהי נאומו, הזמין ראש הממשלה את אבו מאזן לנאום בכנסת. "כיכר השבת" העביר את הנאום בשידור חי.

"מה שאני עומד לומר עומד להדהים אתכם" פתח ראש הממשלה את נאומו. "לישראל יש עתיד ורוד באו"ם. אני יודע שלשמוע את זה ממני בוודאי מפתיע אתכם משום ששנה אחרי שנה עמדתי בדוכן הזה ותקפתי את האו"ם על ההטיה נגד ישראל, והגיעה לאו"ם כל מילת ביקורת".

"בשנה שעברה", אמר ראש הממשלה, "העבירה העצרת הכללית 20 החלטות נגד ישראל הדמוקרטית ורק שלוש החלטות נגד כל שאר המדינות על פני האדמה. ישראל 20 - שאר העולם 3. ומה לגבי המועצה לזכויות אדם שבכל שנה מגנה את ישראל יותר מאת כל שאר מדינות העולם יחד? כשנשים נמכרות לעבדות בכל העולם - מיהי המדינה היחידה שמועצת זכויות האדם של האו"ם מגנה? ניחשתם נכונה - ישראל".

"האו"ם החל ככוח מוסרי והפך לפארסה מוסרית. יותר ויותר מדינות באסיה ובאמריקה הלטינית רואות בישראל פרטנר חזק בקרב מול הטרור, פרטנר לפיתוח טכנולוגיות של המחר. היום לישראל יש יחסים דיפלומטיים עם יותר מ-160 מדינות, והקשרים האלה הופכים לנרחבים יותר ולעמוקים יותר תמיד".

"ממשלות משנות את יחסן לישראל כי הן יודעות שישראל יכולה לעזור להן להגיע לעמים שלהן, להאכיל אותם ולשפר את חייהם" אמר ראש הממשלה, "יש לי מסר אחד - הניחו את הנשק. המלחמה נגד ישראל באו"ם נגמרה. אולי תהיה סערה לפני השקט, אני יודע שמדברים על מהלך נגד ישראל באו"ם, אבל מישהו חושב שישראל תיתן לאו"ם לקבוע לגבי הביטחון שלה? לא נקבל שום ניסיון של האו"ם להכתיב לנו, הדרך לשלום עוברת דרך ירושלים ורמאללה ולא דרך ניו יורק".

"בעוד עשור ראש ממשלה ישראלי יעמוד במקום שבו אני עומד ואכן ימחא כפיים לאו"ם, אבל אני שואל - למה לחכות עשור? למה להמשיך לגנות ולהשמיץ את ישראל? אולי כי חלק מכם לא מבינים שההטיה האובססיבית שלכם אינה רק בעיה שלי, אלא היא בעיה של המדינות שלכם. אם האו"ם משקיע כל כך הרבה זמן כדי לגנות את הדמוקרטיה הליברלית היחידה במזרח התיכון יש לו הרבה פחות זמן לדון במלחמות, במחלות, בעוני, בהתחממות כדור הארץ ובעוד בעיות בוערות רבות".

רה"מ בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון לע"מ)

"אבל עכשיו אפתיע אתכם אפילו יותר - השינוי הגדול ביותר ביחס לישראל מתרחש במקום אחר, בעולם הערבי. הסכמי השלום עם מצרים ועם ירדן הם עוגנים של יציבות במזרח תיכון לא יציב. אני מוכרח לומר לכם, בפעם הראשונה בחיי יש הרבה מאוד מדינות באזור המכירות בכך שישראל אינה האויב. הן מכירות בכך שישראל היא בת בריתן. האויבים המשותפים שלנו הם איראן ודאעש, ושגשוג ושלום הם המטרה המשותפת שלנו". ראש הממשלה הוסיף: "בשנים הבאות נעבוד יחד בגלוי כדי להשיג את המטרות האלה. היחסים הדיפלומטיים שלנו עוברים מהפכה. במהפכה הזו אנחנו לא שוכחים שהקשר העמוק ביותר שלנו הוא עם ארה"ב, המדינה הנדיבה והחזקה ביותר עלי אדמות".

"האו"ם אולי מגנה את ישראל, אבל ארה"ב תומכת בישראל, ואבן יסוד של התמיכה הזו היא התמיכה העקבית של ארה"ב בישראל באו"ם. אני מעריך בתמיכה של אובמה במדיניות האמריקנית העקבית הזו. אובמה הצהיר בצדק על הבמה הזו שהשלום לא יבוא מהחלטות באו"ם. אני מאמין שלא רחוק היום שבו ישראל תוכל לסמוך על הרבה מאוד מדינות שיעמדו לצדה באו"ם. היום הזה שבו שגרירים של מדינות רבות מגנים את ישראל באופן אוטומטי את ישראל בדרך עומד להיגמר".

"הפלסטינים מסרבים להכיר בזכויות שלנו - הסכסוך הזה הוא לא על התנחלויות והוא מעולם לא היה. הסכסוך הזה התנהל עשרות שנים לפני שקמה התנחלות אחת" אמר נתניהו. "יהודה ושומרון היו בידיים ערביות וגם אז הם תקפו שוב ושוב. גם כשפינינו את כל ההתנחלויות מעזה - לא קיבלנו שלום, אלא קיבלנו אלפי טילים שנורו אלינו. מבחינת הפלסטינים ההתנחלויות האמתיות הן חיפה, יפו ותל-אביב".

"אכן, סוגיית ההתנחלויות היא סוגיה שיש לפתור אותה במשא ומתן, אבל הסכסוך הזה תמיד היה לגבי עצם קיומה של המדינה היהודית, בכל גבול שהוא. גבירותיי ורבותיי, ישראל מוכנה ואני מוכן לנהל משא ומתן בכל נושא, אבל על דבר אחד לעולם לא אנהל משא ומתן – על זכותנו למדינה יהודית אחת ויחידה". נתניהו זכה לתשואות והגיב: "וואו, מחיאות כפיים ארוכות לראש ממשלה ישראלי".

"לא אשכח את הביקור שלי אצל אחמד דוואבשה" אמר רה"מ, "שעות אחרי שהוא ומשפחתו הותקפו. ילד קטן, תינוק למעשה שנכווה קשות. אחמד היה קורבן של מעשה טרור נורא שבוצע על ידי יהודים. אין מילים להביע נחמה למשפחתו, אבל כשעמדתי לצד מיטתו אמרתי לדודו - 'זה לא העם שלנו, זו לא דרכנו', ואז הוריתי על צעדים חריגים כדי שמי שייפגע בו יעמוד לדין, והיום האנשים שמואשמים ברצח משפחת דוואבשה נמצאים בכלא. הסיפור הזה מדגים את ההבדל בין שתי החברות שלנו".

רה"מ נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

"אני פונה לאבו מאזן", אמר ראש הממשלה, "יש לך בחירה, אתה יכול לעודד שנאה כמו שעשית היום או להתמודד סוף סוף עם השנאה ולעבוד אתנו כדי לבסס שלום. אני יודע שרבים מכם הרימו ידיים, אבל אני רוצה שתדעו - אני לא הרמתי ידיים. אני עדיין מאמין בפתרון של שתי מדינות לפני עמים.

"אבו מאזן דיבר כאן לפני שעה - לא עדיף היה שבמקום שנדבר אחד אחרי השני נדבר אחד עם השני?" אמר ראש הממשלה והזמין את אבו מאזן לנאום בכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר