סערת תרבות

השרה מירי רגב נטשה טקס: "לא אהיה קהל לדרוויש"

שרת התרבות מירי רגב עוררה שוב מהומה כאשר יצאה במהלך טקס בו הושר שיר של המשורר הפלסטיני הקיצוני. "יש כאן הרבה גרבוזים ואורשרים", אמרה בנאומה לקול מחאות בקהל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש90)

שרת התרבות, מירי רגב, הוכיחה שוב שהיא אינה מפחדת משום סערה, לאחר שראפר שילב בשירו את מילותיו של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש, נטשה השרה רגב טקס פרסים שנערך אמש באשדוד. כחצי שעה לאחר מכן, כשרגב עצמה עלתה לנאום בטקס הגיבו האמנים שבקהל ורבים מהם עזבו את האולם במחאה. השחקן רועי אסף אף ניסה להתפרץ לבמה, והורחק.

המהומה החלה אמש (ה') לאחר שהראפר תאמר נפאר ביצע עם יוסי צברי את השיר "אני לא פוליטי" - שבו משולבות שורות מיצירת המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. התגובה של רגב הייתה נטישת היכל התרבות באשדוד במהלך ההופעה. "לא אהיה קהל לשיריו של מחמוד דרוויש", אמרה השרה, ששבה למקומה לאחר ההופעה.

שרת התרבות עלתה אחר כך לבמה ונאמה - ואז המהומה רק התגברה. "אני רוצה לפני שאתחיל לנאום את הנאום שהכנתי ולהסביר מדוע יצאתי במהלך הטקס", אמרה - בזמן שבקהל רבים שורקים לה בוז, ואחרים מוחאים כפיים. "יש לי הרבה סבלנות לאחר, אבל אין לי סבלנות לדרוויש".

"בסוף השיר נאמר - 'אני אוכל את הבשר של כולנו, של העם היהודי. לזה לא אני ולא אתם צריכים להסכים. על זה בדיוק נלחם ראש הממשלה בנאום שלו", אמרה רגב כשהיא מתייחסות לנאום באו"ם של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "זה שקר ויישאר שקר, גם אם יכתוב אותו משורר מוכשר". בקהל קראו לעברה "שקרנית", ורבים נטשו את האולם. "יש כאן הרבה גרבוזים ואורשרים, אבל אני לא ארד מפה עד שאסיים את דברי, לא יעזור לכם", המשיכה רגב - כשבקהל עונים: "למה להרוס לנו את הטקס?". השחקן רועי אסף אף ניסה להתפרץ לבמה במהלך נאומה - ונהדף על ידי האבטחה.

רגב לא עצרה והמשיכה לתקוף את המוחים: "זה לא ייאמן מה קורה כשמשמיעים דעה אחרת משלכם. עמדתי שונה מעמדתכם ואין שום סיבה שתסתמו לי את הפה. אני אומרת בצורה ברורה - הקולנוע הישראלי לא יהיה מועדון סגור. אני כאן כדי להבטיח את מקומם של השקופים של תעשיית הקולנוע".

לאחר מכן התייחסה רגב לסערה והבהירה כי לא תשנה את דרכיה: "אני אבוא לכל אירוע ואגיד את דבריי. מי שהרס את האירוע זה הקהל שלא ידע לכבד. אני כיבדתי לכל הערב. אין כאן פרובוקציה. יש כאן חזון, דרך ואג'נדה. יש כאן מועדון סגור, אנשים שחושבים שהם יודעים הכול, שהם המציאו את התרבות". לדבריה, לפני שהגיעה לא ידעה שיושמע בטקס שיר של דרוויש, "משורר שמסית ופועל נגד העם היהודי".

"הייתי המומה לראות התנהגות מבזה של אנשים שמכונים אנשי תרבות וקולנוע", המשיכה רגב וקראה להעמיד לדין פלילי את השחקן רועי אסף, שניסה להתפרץ לבמה. "זה צריך להגיע למשטרה. אם מנסים לתקוף אדם אחר, בטח נבחר ציבור, זה בוודאי פלילי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר