המדינה הגישה ערעור על שחרורו המוקדם של הרב פינטו

הפרקליטות הגישה ערעור על החלטת וועדת השחרורים, לשחרר את האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו מוקדם מהצפוי בשל מצבו הרפואי וטענה כי הוועדה שגתה בהחלטתה בשל חומרת העבירות (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לביהמ"ש המחוזי מרכז עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים, אשר הורתה על שחרורו על-תנאי של הרב יאשיהו פינטו. בהחלטה מתבקש ביהמ"ש להורות על ביטול החלטת הועדה מיום 19.9.16, ולקבוע כי לא ישוחרר שחרור מוקדם ממאסרו. כמו כן מתבקש בית המשפט בעתירת המדינה להורות על עיכוב ביצוע השחרור עד למתן פסק דין בעתירה.

בתמצית, המדינה טוענת בעתירה כי ועדת השחרורים שגתה משקבעה שהאסיר עמד בנטל ההוכחה הנדרש לשחרור מוקדם, חרף נסיבותיה החמורות של העבירה, יחסו של האסיר לעבירות והמידע החסוי שהונח בפניה לצד הערכת משטרת ישראל ביחס למשמעותו של המידע והשלכתו על מסוכנותו העתידית.

בנסיבות אלה, טוענת הפרקליטות כי "החלטת הועדה לא נתנה משקל ראוי לנתונים אשר הובאו בפניה ולא איזנה ביניהם איזון ראוי, ועל כן לוקה בחוסר סבירות המצדיק התערבות ערכאה שיפוטית".

כזכור, ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר החליטה לקצר שליש מעונשו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בשל מצבו הרפואי. על הרב שסובל ממחלת הסרטן נגזרה שנת מאסר בפועל.

החלטת ועדת השחרורים הגיעה למרות התנגדות הפרקליטות שהודיעה כי אינה רואה לנכון לשחרר את הרב ממעצר.

שחרורו של הרב פינטו מותנה בכך שהרב יתחייב לקבל את כל התנאים בתוכנית השיקום של הרשות לשיקום האסיר וישתלב בטיפול קבוצתי ייעודי המתקיים ברשות לשיקום האסיר.

לפני שבועות ספורים הגיש הרב פינטו בקשה לחנינה מנשיא המדינה. החנינה שנשלחה גם למחלקת החנינות במשרד המשפטים, על פי הנוהל, נתקלה בסירוב של הגורמים המקצועיים במשרד, שטענו כי על הרב פינטו להמשיך לרצות את מאסרו.

עורכי דינו של הרב הציגו במהלך הדיונים מסמכים הנוגעים למחלת הסרטן בה חלה האדמו"ר, ואת העובדה כי מצבו הדרדר בחודשים האחרונים בעקבות כליאתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר