הפקודה החדשה

קצינים חרדים לא יורשו לצאת מן האולם ב'שירת נשים'

על פי פקודה מטכ"לית שיוצאת היום מאגף כח אדם ואמורה להסדיר את כל נושא השירות המשותף של חיילים דתיים ונשים בצה"ל - רק חיילים פשוטים יקבלו היתר יציאה ממופעים בעייתיים (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

היום (ראשון) יצאה פקודת 'השירות המשותף' בצה"ל, שאמורה להסדיר סוגיות רבות הנוגעות לשירות נשים בצה"ל בכל הקשור להתנהלות החיילים החרדים והדתיים, ובכלל - למעמד הדת בצבא. במשך קרוב לחמש שנים נמשכה העבודה על עדכון הפקודה הרגישה והמורכבת, ולאחרונה הוצגו עיקריה בפני הרמטכ"ל גדי איזנקוט שאמור לאשרה.

כבר בתחילת העשור הקודם גובשה המהדורה הראשונה של הפקודה - אז היא כונתה "השילוב הראוי" - על רקע התלונות ההולכות ונערמות כל העת מצד חיילים דתיים שנאלצים להיות נוכחים בעת הופעת נשים או לחילופין לצאת החוצה ולהיענש בגין כך.

בצה"ל מאוד התקשו להגיע לנוסח מוסכם של פקודה שכזו. הרמטכ"ל איזנקוט, מי שמרבה לעסוק בסוגיות רגישות של דת וצבא, דרבן את בכירי אגף כוח האדם לסיים את העבודה הממושכת על הנוסח החדש, בשיתוף הרבנות הצבאית והפרקליטות.

בפקודה יידונו בפירוט בין השאר שאלות כמו קיום טקסים, שירת נשים וכללי לבוש. לפי מקורות צבאיים המצוטטים בעיתון 'הארץ' המביא את הידיעה, אחד העקרונות שיודגשו בפקודה הוא ההבדל בין הציפיות מקצין לבין הציפיות מחייל - מה שאומר שקצינים לא יוכלו לבקש לעצמם פטור של יציאה מטקס שבו תתקיים שירת נשים, בנימוק שחלה עליהם חובה של "ממלכתיות" כמפקדים בצבא והם אינם יכולים ליהנות מהקלות מיוחדות שכן עשויות להינתן לחיילים פשוטים.

בנוסח הפקודה הרשמית נכתב כי חיילים דתיים יוכלו להגיש בקשה למפקדים לא להשתתף בפעילות, תחת הטענה לפגיעה באורח חייהם הדתי, והמפקדים ישקלו זאת - אך לא קיימת התייחסות ברורה לקצינים.

יצויין, כי אף של"כיכר השבת" נודע מפי בכירים בצה"ל, בהתייחסות לא רשמית, כי לכאורה התייחסות הפקודה החדשה לא תשפיע על קצינים חרדים ואלו יוחרגו ממנה - גורם הבקי בנושא רגיש זה במשך שנים ארוכות מסרב להתרגש מפרשנות מקילה זו: "בצבא הגנה לישראל, כל זמן שאין החרגה ברורה בכתב של מאן דהו, ובמקרה זה הקצינים החרדים - הפקודה בוודאות תשפיע על כולם", הוא טוען בתוקף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר