"מרימים לכיפור"

סערה תרבותית: הדרת נשים בלב תל אביב?

מספר ימים לפני התקדש יום הכיפורים, מתוכננת הופעה בכיכר רבין בלב תל אביב, בה יופיעו שבעה זמרים, אך יש גורמים אנטי דתיים שעטו על ההופעה בטענה ל"הדרת נשים" (ציצית)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אסף אמדורסקי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

בעקבות גל הקירוב והשיבה למסורת, דבר המתבטא גם באופי המוזיקה הישראלית וגם בהתקרבות של אמנים מפורסמים אל הדת וערכי המורשת היהודית, צפוי להתקיים לפני יום כיפור, ברחבת כיכר רבין בתל אביב, מופע זמר מיוחד בהשתתפות זמרים מפורסמים שישירו שירי נשמה לאחדות עם ישראל ולמען קירוב לבבות בערב של סליחה ופיוס.

המנהל והמפיק המוזיקלי של המופע הוא הזמר והיוצר אסף אמדורסקי, ובאירוע צפויים לשיר שלומי שבת, שלומי שבן, אביתר בנאי, חנן בן ארי, שולי רנד, ישי ריבו וישראל גוריון.

בכרזה שהופצה לקראת האירוע נכתב: "מיטב אמני ישראל פותחים שנה בשירים מהנשמה", זאת תחת הכותרת "מרימים לכיפור". את האירוע מפיקה חברת "עזריאלי הפקות" ונותני החסות שלו הם ההסתדרות הציונית העולמית, תחנות הרדיו האזוריות רדיוס, רדיו תל אביב ורדיו לב המדינה, ערוץ 20, קרן שוטנשטיין והארגונים "קרוב ללב" ו"המקום", שפועלים לקרב בין חילונים לדתיים.

אלא שמתברר כי גורמים אנטי דתיים טוענים כעת כי מדובר בהדרת נשים ומפעילים לחץ על הארגונים השונים להסיר את חסותם מהאירוע.

הכרזה על האירוע

"אירועי תרבות שמדירים נשים לא לגיטימיים במרחב הציבורי בישראל", אומר לעיתון "הארץ" חבר מועצת העיר תל אביב ומנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", מיקי גיצין. "הניסיון של המארגנים להציג חזות וז'רגון עדכניים לא מכסים על העובדה שיש פה הדרת נשים מובהקת שמונעת מנשים לשיר במרחב הציבורי בכיכר המרכזית בתל אביב".

גיצין הביע תקווה כי "לפחות הגופים הממלכתיים ששותפים לאירוע ידרשו להוסיף שירת נשים באופן מיידי או יסירו את תמיכתם מהאירוע הזה".

בתגובה לכך אומר אמדורסקי ל"הארץ" כי לא הוא זה שהרכיב את רשימת הזמרים. "אני המנהל המוזיקלי והמפיק המוזיקלי של הערב, אבל אני לא זה שקבע את הרשימה של המופיעים שם", אמר אמדורסקי. "אני נכנסתי לתמונה כשכל רשימת האמנים כבר היתה מוכנה. אני לא דתי... זה מה שהובא לפניי, אני עובד עם התנאים האלה לייצר שם מוזיקה טובה. אני קובע אילו עיבודים יהיו ומה יהיה סדר השירים. אני שמח לתת את השירותים הטובים שלי לכל מי שמבקש אותם".

אמדורסקי ציין כי "מי שמממן את האירוע זה אדם דתי ויש לו את השיקולים שלו ואני מכבד אותם. אני עובד עם כל מיני מגזרים. אני בא לעשות את זה יפה, לייפות את המוזיקה. לזה אני לוהקתי. מי שמממן את האירוע כאדם דתי שהולך על פי שולחן ערוך, כתוב שהוא עצמו על פי הדת מנוע מלהקשיב לאשה שרה. הוא רוצה להיות באירוע. פלורליזם צריך לבוא לכל הכיוונים - אתה מבקש פלורליזם ולא נותן פלורליזם? קיימת בי היכולת להכיל גם את הציבור הדתי. אין בי רצון לשנות סדרי עולם. מה שמקובל עליהם מקובל עלי".

יצוין כי התקשורת הכללית עוסקת בהרחבה באירוע וב"הדרת הנשים" שבו ולא מעט ארגונים מפעילים לחץ על האמנים שיבטלו את השתתפותם בעקבות כך.

עופר מנחם, מנהל יחסי הציבור של שלומי שבת, אומר ל"כיכר השבת" כי "פנו אלינו להשתתפות באירוע, כמובן שאם הארוע מפלה לרעה נשים אז נשקול את השתתפותנו באירוע". מנחם מדגיש כי הם ישקלו זאת וכי טרם התקבלה החלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר