סין השיקה את הרדיו טלסקופ הגדול בעולם

הטלסקופ שקוטרו עומד על כ-500 מטרים נבנה במשך 5 שנים והביא להעברתם של כ-8000 כפריים למקומות מרוחקים כדי שלא יפריעו לעבודתו של הטלסקופ הענק (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(סוכנות הידיעות שינוואה)

סין הכניסה היום (א') לשימוש רשמי את הרדיו טלסקופ הגדול ביותר בעולם. הרדיו טלסקופ שבנייתו ארכה חמש שנים הוא אמצעי תצפית המיועד לגרמי שמיים, כוכבים וגלקסיות, מהם הוא מסוגל לקלוט אותות רדיו.

כמו כן, הסינים מדמיינים אולי גם לקבל סימני חיים מחוץ לכדור הארץ. "בתיאוריה, אם יש ציביליזציה מחוץ לכדור הארץ, אותות הרדיו שהיא שולחת אמורים להיות דומים לאלה שאנחנו מסוגלים לקבל", אמר קיאן לי, עמית מחקר במצפה האסטרונומי הלאומי של האקדמיה הסינית למדעים.

הרדיו טלסקופ הסיני הוא בקוטר של כ-500 מטרים, ועלות תכנונו והוצאתו לפועל נאמדת בכ-180 מיליון דולרים. השקתו מצטרפת למאמץ הסיני להפוך לשחקנית משמעותית בתחום חקר החלל הבינלאומי, מאמץ שיש הסבורים שעשוי להצית מחדש מירוץ חלל בין המעצמות. במסגרת הניסיונות הללו, שוגרה גם תחנת החלל הסינית "טיאנגונג 2" מוקדם יותר החודש.

אצל הסינים כמו אצל הסינים שום דבר לא מפריע להם להשיג את מבוקשם. המקלט העצום מחייב דממת אלחוט מוחלטת ברדיוס של חמישה קילומטרים לפחות, ולכן הוא חייב את שלטונות סין להעביר יותר מ-8,000 תושבים המתגוררים בכפרים סמוכים למתקן - אל אזורים מרוחקים יותר. הכפריים יפוצו בסכום כסף מזומן או בבית חדש, מתוך תקציב של 269 מיליון דולרים שהוקצו לפרויקט היישוב מחדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר