בכורה

דודו אלהרר לקראת ראש השנה - "יהיו לרצון"

הזמר דודו אלהרר מפתיע עם שיר מהתהילים ואף עם הסבר מלומד מהגמרא בפסחים על "התפילה על התפילה". על ההפקה המוזיקלית אחראי רונן לן-רידר (סינגלים וקליפים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(יח"צ)

"ניגון, על פי מילון אבן שושן הוא לחן, נעימה, מלודיה, צֵרוּף הרמוני של צלילים שונים לתוכן מסוים. אבל בַּתלמוּד הבבלי, במסכת פסחים, נמנָה ה"ניגון" על עשרה מאמרות של שֶׁבַח בהם נאמר ספר תהילים: "בְּנִצוּחַ, בְּמַשְׂכִּיל, בְּמִזְמוֹר, בְּשִׁיר, בְּאַשְׁרֵי, בִּתְהִלָּה, בִּתְפִלָה, בְּהוֹדָאָה, בְּהַלְלוּיָה וּבְנִיגוּן." (פסחים קיז ע"א)", כותב הזמר דודו אלהרר.

"ניגון הוא אפוא אופן הבעה מוסיקלי יהודי וכל עניינו – תפילה. הניגון "יהיו לרצון" הוא פסוק טו מפרק יט בספר תהילים המסיים את תפילת 'שמונֶה-עשרה' והוא שגור בפי כל המתפללים היהודים בעולם. בפסוק הזה מבקש המתפלל מאלקים לרְצות ולקבל את תפילתו שנאמרה עד עתה – אִמְרֵי פִי – עם כוונת הלב – וְהֶגְיוֹן לִבִּי. זוהי תפילה על התפילה עצמה", הוא מוסיף.

"תחילה ישבתי לי עם הגיטרה מול הים ומילמלתי את הפסוק הזה שוב ושוב עד שהתגבש לו ניגון לירי שאהבתי. הקלטתי סקיצה ושלחתי לרונן לָן-רידר, מוסיקאי מחונן וחבר חכם. רונן עיבד את המנגינה עצמה, שינה, תיקן והוסיף משלו ובטיול-דיון שעשינו בגליל קבענו במשותף את הצבע הראוי לניגון אשר כזה. ההמשך נעשה במושב שדה יעקב, שבין הלולים והרפתות שבו, חבוי לו אולפן הקלטה קסום אותו מנהל שי אבן – אמן בנשמתו ובעל אוזן מוסיקלית נדירה. כל נגן ביטא את עצמו במיטבו והתוצאה היא פרי רגישות ואהבה של כולנו בניצוחו של רונן. הלוואי והקהל יאהב את מה שהשתדלנו למענו", מסיים אלהרר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר