שוב נודדים

כת "לב טהור" נמלטה לכפר קטן בגוואטמלה

אנשי הכת החליטו לנדוד לכפר קטן בשם אורטריו, שם רכשו אדמות בתקווה שהרשויות במדינה יניחו להם. כזכור, ביוזמת ישראל פשטו הרשויות על חברי הכת, חלקם נעצרו (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפשיטה על חברי הכת (מתוך טוויטר)

לאחר פשיטת הרשויות בגואטמלה על מתחם הקהילה הסגורה, כת "לב טהור", נודדים חבריה המונים כ-230 איש לכפר אורטוריו, הממוקם כ-50 קילומטר מזרחית לגואטמלה סיטי שם הם סבורים יקל עליהם להתחבאות מהרשויות במדינה.

אוריאל גולדמן, אחד מעסקני הקהילה, סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי הקהילה היגרה לכפר בשל התנכלויות והטרדות של הרשויות, וכל זאת, "בשל אמונתם היהודית", לטענתו.

"אנחנו לא יכולים לסבול יותר. כל הטענות כלפינו הן שקריות. מדובר בהפחדה בלבד", צוטט עסקן הקהילה הדובר את השפה המקומית והבטיח: "אנחנו נתחיל מחדש".

בעבר ניסו חברי הקהילה להתיישב באחד הכפרים באזור אולם המקומיים לא ראו זאת בעין יפה והם נאלצו לעזוב לטובת עיר הבירה בגואטמלה סיטי. הפעם הקדימו עסקני הקהילה ורכשו אדמות בכפר אורטוריו וכדי שיוכלו להתיישב במקום. על פי דיווחי התקשורת המקומית, לפי שעה מתגוררים אנשי הקהילה באוהלים.

כזכור, לפני כשבועיים פשטו הרשויות בגואטמלה על מתחם קהילת הכת "לב טהור" בבירה גואטמלה סיטי, בעקבות תלונות על התעללות קשה בילדים.

הרשויות הרלוונטיות בישראל עומדות בקשר ישיר עם הרשויות בגואטמלה, ועוקבות מקרוב אחר ההתפתחויות במטרה להבטיח את שלומם של אזרחים ישראליים, רבים מהם קטינים, המצויים במתחם קהילת לב טהור בגואטמלה. על פי משרד החוץ הפשיטה הגיעה בעקבות התפתחות חדשה בחקירת החשדות נגד אנשי הקהילה בגואטמלה. על פי בקשת ישראל, הרשויות בגואטמלה החליטו לפשוט על החצר ועצרו את ראשי הקהילה בחשד לעבירות פליליות חמורות נגד קטינים.

בהודעה משותפת של משרד החוץ ומשרד הרווחה ביום הפשיטה נמסר: "העדויות הנשמעות בעניין המתרחש בתוככי הקהילה מעוררות דאגה רבה. במסגרת הליכים משפטיים המתקיימים כנגד חלק מחברי הקהילה בישראל, נקבע כי הם אינם מהססים להפר חוק וצווים של בית המשפט בצורה בוטה וחמורה. מעדויות שנשמעו ושהצטברו עולים חשדות, בין היתר, לנישואי קטינים, לאלימות פיזית ונפשית כנגד חברי הקהילה וכנגד קטינים. עדויות אלה ועוד, מעוררות חשש לשלומם הפיזי והנפשי של עשרות קטינים ישראלים השוהים כיום בגואטמלה תחת חסות הקהילה.

הוויכוחים עם הכוחות המקומיים

משרד החוץ, פרקליטות המדינה, משרד הרווחה ומשטרת ישראל עוקבים מזה מספר שנים אחר ההתפתחויות בקהילת 'לב טהור', מנהלים הליכים שונים בישראל כנגד חלק מחברי הקהילה.

לאחרונה החליטו שלטונות גואטמלה לנקוט בפעולות חקירה כנגד חברים בקהילה, עקב חשדות לעבירות פליליות חמורות, כולל כלפי קטינים, המתבצעות במתחם שבו הם מתגוררים. הרשויות הרלוונטיות בישראל עומדות בקשר ישיר עם הרשויות בגואטמלה, ועוקבות מקרוב אחר ההתפתחויות. הכל במטרה להבטיח את שלומם של אזרחים ישראליים, רבים מהם קטינים, המצויים במתחם קהילת 'לב טהור' בגואטמלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר