לא חמק מהלהבות

המטוס שישראל רכשה עלה באש בבסיס האמריקני

ביקורות רבות נמתחו על החמקן הישראלי החדש, בהם - שהביצועים שלו אינם יותר משל מטוסי הקרב הקיימים, שהוא לא יכול לטוס בלילה ועוד. על זה לא חשבו: שהוא יעלה באש (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עוד תקרית (צילום: חיל הים של ארה"ב, באדיבות לוקהיד מרטין)

בשבוע שעבר דווח בחדשות 2, כזכור, שחמישה עשר מטוסי F-35 קורקעו - לאחר שהתגלה ריקבון ובלאי בצינורות הקירור שלהם. היום (שני) כלי התקשורת בעולם מפרסמים מפי גורמים רשמיים בארה"ב אודות תקלה חמורה אחרת: מטוס F-35A ישראלי עלה באש במהלך תרגיל בבסיס חיל האוויר שבאיידהו בארה"ב.

חקירה בנושא כבר נפתחה, ומהצהרה רשמית של הרשויות המוסמכות במדינה עולה, כי חלקו האחורי של המטוס הוא שגרם להבערת מטוס הקרב היוקרתי. זהו אחד משבעה מטוסי F-35 שהמריאו מבסיס לוק, שם מתרחשת הדרכת הטייסים על החמקן החדש.

על פי הדיווחים, אין נפגעים בתקרית זו, אך סימן השאלה עדיין מרחף מעל הגורם לשריפה. אחת ההשערות היא שהבעיה היא במנוע המטוס שמכונה "F135", שכבר גרם לשריפה במטוס בשנת לפני כשנתיים.

מארק גרף, דובר מטעם חיל האוויר האמריקאי, מסר בהצהרה שנתן לכלי התקשורת: "הטייס נאלץ לעזוב את המטוס במהלך התנעת המנוע, עקב שריפה שנגרמה במדור האחורי של המטוס. האש כובתה במהירות. כאמצעי זהירות, הועברו שמונה טייסים למרכז הרפואי לבדיקות".

באתר defensenews שלא ברור אם יש קשר בין התקרית לבין הבעיה שהתגלתה בצינורות הקירור של המטוס בשבוע שעבר. כידוע, מטוס ה"אדיר" (F-35I) אמור לנחות בבסיס נבטים של חיל האוויר באמצע חודש דצמבר הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר