"אנחנו המקוריים"

קרב בתי חב"ד: "לא אשמים שאנרכיסיטים פתחו מתחרה"

תיירת בדרום אמריקה שנקלעה לקרב בין בתי חב"ד, גוללה את סיפורה ברשת, ומעניקה הצצה למאבק בין בתי חב"ד - מהזרם ה"מסורתי" ומהזרם ה"משיחיסטי". "זה מעורר רחמים" (עולם)

(צילום: Nati Shohat/Flash 90)

בתי חב"ד ברחבי העולם הם אחד המפעלים הבולטים ביותר שהקים הרבי מליובאוויטש זצ"ל ברחבי העולם, והוא כולל אלפי שלוחים מסורים שמפיצים את היהדות בפינות הנידחות ביותר. אלא שבשנים האחרונות, לצד השלוחים הנמנים עם הזרם ה'מסורתי' יותר בחב"ד, קמו יותר ויותר בתי חב"ד אותם מפעילים שלוחים המזוהים עם קהילת ה'משיחיסטים' בחב"ד.

מטיילת ישראלית שנקלעה לקרב בין בתי חב"ד המתחרים לעתים זה בזה, גוללה את סיפורה ברשת החברתית פייסבוק. לדבריה של המטיילת השוהה בדרום אמריקה, לאחר שהזמינה מקום בבית חב"ד בעיר פלאיה דל כרמן במקסיקו ושילמה את עלות סעודת החג, גילתה כי התבלבלה בין בתי החב"ד והזמינה מקום בבית חב"ד ה'מסורתי' במקום בבית חב"ד 'המשיחיסטי' עליו קיבלה המלצות טובות יותר.

בפוסט שהופץ ברשת כתבה המטיילת מ.ז.: "אני כרגע בטיול במרכז אמריקה. יודעת שראש השנה מתקרב בקרוב, חיפשתי מקום בו אוכל לחגוג את החג באווירה טובה ובכיף. אחרי המלצות בקבוצה הבנתי שהמקום שהכי מומלץ לעשות בו חג באזור שאני נמצאת בו כרגע זה בית חב"ד בפלאיה. חשוב לציין שאני לא דתייה, אני חילונית וכל מה שרציתי זה לבלות את החג באווירה של ישראל עם ישראלים אחרים".

בית חב"ד ה"משיחיסטי" (צילום: גוגל מפות)

"אז חיפשתי בגוגל בית חב"ד בפלאיה, מצאתי טופס, שלחתי פרטים, ושילמתי את הסכום שביקשו (15 דולר לכל אחת - בסה"כ 30 דולר אמריקאי)".

"אחרי שקיבלתי את הקבלה, הסתכלתי בפייסבוק וגיליתי שיש שני בתי חב"ד, ואחרי בדיקה נוספת, גיליתי שהבית חבד שהמליצו לי עליו הוא הבית חבד השני. קצת נבוכה ששילמתי מהר כל כך, ביקשתי מהבית חבד החזר על הכסף, מתוך טענה שמדובר בטעות שנעשתה בתום לב (חשוב לציין, כל התהליך לקח 10 דקות, כלומר לאחר 10 דקות בלבד שלחתי להם כבר מייל שאני מבקשת לבטל ושאני מתנצלת על הטרחה ושזה יעזור לי מאוד), בלי כעס, בלי דרישות, בנימוס ובבקשה, תעזרו לי".

"התשובה שקיבלתי חזרה: "אצלנו זה בית חבד, זה לא חיקוי". אמרתי להם שבכל זאת ,זאת לא הייתה הכוונה שלי, וביקשתי לבטל שוב. "אין לנו אופציה להחזר, ואנחנו לא אשמים בזה שאנרכיסטים פתחו תחרות, משתתפים בצערך".

היא כותבת בפוסט: "למה? למה העוינות הזאת? הרי המטרה היא לא אחידה? שלכל יהודי יהיה איפה לבלות את החג? אחרי הרבה מאוד בקשות, הבית חב"ד התעקש שמדובר בתקנון להם ואין מה לעשות בנידון".

"אחרי הרבה מאוד תסכול, אני מנסה לעשות ביטול מול חברת האשראי. אבל היחס הזה היה פשוט מעורר רחמים בעיניי. בעיניי זה סותר כל מה שאי פעם לימדו אותי על להיות יהודי, ואת כל האווירה של הישראלים בחול, הסולידריות, איפה היא?"

שליח חב"ד במקום סירב להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר