טרנד מרענן ברשתות הכוללים

פמיניזם חרדי: ה"חלוקה" לאברכים - תכשיט יוקרתי לאשה

לקראת חגי תשרי - טרנד חדש ומרענן ב"חלוקה" לאברכים: שובר יוקרתי לתכשיט לאשה. אשת אברך ל"כיכר השבת": "האמירה הזו שמכירה במסירות הנשים - מחממת את הלב ומעניקה כוחות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המכתב לנשים וחלק מאברכי הכולל (באדיבות המצלם)

טרנד חדש ברשת הכוללים: לקראת חגי תשרי הקרבים, אברכי רשת "מגדל עוז" בראשות הרב יחזקאל אתרוג זכו לצ'ופר מפתיע בדמות תלוש לרכישת תכשיט יוקרתי לאישה. בכך מצטרף הכולל לטרנד החדש שהולך וכובש את רשתות הכוללים, אשר לצד שוברי זיכוי לאברכי הכולל לרכישת ביגוד לקראת החג מחלקות אף שוברי מתנה לנשות האברכים כאות הוקרה על חלקן בלימוד התורה של הבעל.

כאמור, הטרנד החדש התחיל בשנה שעברה בכולל הבני ברקי בראשותו של הנגיד דן גרטלר שחילק שוברי מתנה לנשות האברכים, והמשיך עתה לקראת ראש השנה ברשת "מגדל עוז". לשובר ההוקרה צורף מכתב מיוחד המפרט את חלקן של נשות האברכים בזכות לימוד התורה. הנהלת הרשת הוסיפה וביקשה מהנשים כי יעתירו בתפילה להמשך הצלחת ושגשוג הכוללים.

"את", נכתב אלשתך האברך, "העומדת כמלאך מאחורי העמל בתורה, תאב הדעת, ואומרת לו גדל! את, המוסרת נפשך, ומדירה שינה מעינייך להעמיד בית של תורה. את, השופכת ליבך כמים בתפילות להצלחת האב והבנים. את, שבזכותך נגאלו ובזכותך ניגאל...

"התנא הקדוש רבי עקיבא, אחר 24 שנה שלא ראה את ביתו, אמר לרעייתו לפני עשרות אלפי תלמידיו, שלי ושלכם, שלה! ללמדנו בא, שכשאמרו חז"ל שזכות הנשים היא בהמתנתן לבעליהן שישובו מבית תלמודם, אין זו רק נתינת אפשרות ללימוד תורה, אלא כל הלימוד עצמו ותוצאותיו, וכל ההישגים שהשיג בעלה, לא רק שיש לה חלק בזה, אלא הכל הכל שלה!".

בהמשך נכתב לנשות האברכים: "משכך, רבה ההערכה, ועל כן ראי נא את תשורתנו זאת, כאות וביטוי סמלי לגודל רגשי הכרת טובתנו לכח הדוחף והתומך, המניע והסומך, במשך כל ימות השנה ללא הרף!

"בהזדמנות זו נבקש בכל לשון של בקשה, אנא העתירי בתפילותייך ובכל עת מצוא, עבור הצלחת הכוללים והאברכים, שנזכה להשמיע קול תורה ברמה, ולקדש שם שמים".

ד', אשת אברך שקיבלה את השובר, אומר ל"כיכר השבת" כי "שום תכשיט לא ישווה או אפילו ידמה לערך הזכות של לימוד התורה, אולם האמירה הזו שמכירה ונותנת מקום להקרבה והמסירות שנדרשת מהנשים - מחממת את הלב ומעניקה כוחות להמשיך ולהתמסר ללימוד התורה של הבעל. זה היה מפתיע ומחמם את הלב כאשר בעלי חזר הביתה מהכולל עם מעטפה אישית שיועדה עבורי עם שמי המלא".

ד' מוסיפה ומציינת כי התלוש בשווי 450 שקל העניק אף את האפשרות להוסיף כל סכום שיחפצו ולקנות תכשיט בשווי גבוה אף יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר