המשקופים חשופים

חיילים דתיים כועסים: "אין לצה"ל תקציב בשביל מזוזות?"

על אף פניות של חיילים דתיים לרבנות הצבאית, צה"ל לא מתייחס אליהן, ומזוזות, לעיתים בנות 20 או 30 שנה, נשארות במקומן: "מפקד נאלץ לקנות מזוזות בכספו הפרטי" (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

באחרונה גוברות תלונותיהם של החיילים הדתיים, בענין בו לא נשמע קולם עד כה: לטענתם, כפי הגיעה ל"מלשינון" החיילים הדתיים 'צו אחד', מזוזות בבסיסים רבים של הצבא פסולות ובחלק מהמקרים אין כלל מזוזות על משקוף הדלת.

על אף פניות החיילים לרבנות הצבאית הצבא לא מטפל בנושא, והמזוזות, לעיתים בנות 20 או 30 שנה, נשארות במקומן. לוחם המשרת בבסיס בצפון הארץ מספר ל'ידיעות אחרונות': "אנחנו עובדים מול טחנות רוח, כאילו שאין לצה"ל תקציב בשביל לסדר מזוזות תקינות. פניתי למש"ק הדת, והוא מיד התחיל לקונן שכבר ארבעה חודשים הם מזמינים מזוזות ולא מקבלים".

כך נראות חלק מהמזוזות בצה"ל (צילום: עמותת צו אחד)

"מפקד הגף אצלנו החליט שהוא יקנה מהכסף שלו את המזוזות כי הרבנות הצבאית לא דאגה לכך", מוסיף חייל המשרת בבסיס חיל האוויר במרכז הארץ. "המפקד השקיע בזה לא מעט כסף. זה לא אמור להתנהל ככה. קודם היו לחיילים סיוטים, לפחות עכשיו הם פה ישנים בשקט".

תגובת דובר צה”ל: "צה"ל פועל כל השנה להחלפת מזוזות אשר מתבלות ונשחקות עם הזמן, על מנת לכבד את כלל חייליו. כל בקשה פרטנית להחלפה שתעלה על הפרק נענית בהתאם. לא מוכרת בעיה תקציבית בנושא, ובחודשים הקרובים יסופקו לצה"ל מזוזות חדשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר