מקומם

ענקית המדפסות HP הרגיזה את הלקוחות

חברת המדפסות הפעילה באופן חד צדדי ובלי לעדכן את הלקוחות עדכון תוכנה שמונע שימוש במילוי דיו שאינו מקורי. לקוחות קיבלו הודעת שגיאה שהשביתה את המדפסת (דיגיטל)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

יצרנית המדפסות הגדולה בעולם חברת HP יצאה בצעד חד צדדי ומעורר מחלוקת שצפוי לפגוע ביצרניות הדיו החלופי וככל הנראה גם בכיס של לא מעט צרכנים.

משתמשים רבים ברחבי העולם התלוננו שמדפסות HP שברשותם הפסיקו לפעול והציגו הודעה על פיה מחסנית הדיו 'מקולקלת'. המשותף לכל המשתמשים האלו הוא שהם רכשו ועשו שימוש במחסניות דיו חלופי, ולא במחסניות הדיו המקוריות של HP. הסיבה ל'תקלה' המסתורית התבררה מיד כעדכון ששחררה HP לכל המדפסות שלה עוד במרץ השנה. במסגרת העדכון, שרוב המשתמשים כלל לא היו מודעים לקיומו, הפעילה HP מנגנון שמזהה האם מותקנת מחסנית דיו מקורית של HP או לא. במקרה שהמערכת מזהה שימוש במחסנית דיו היא תגדיר אותו כ'מקולקלת', מה שעלול לגרום למדפסת להפסיק להדפיס.

למרות שכאמור העדכון שוחרר כבר במרץ, הוא תוכנן כך שיחל בבדיקת המקוריות של המחסניות רק החל מספטמבר. אגב, למרבה הכעס, גם מספר צרכנים שעשו שימוש במחסניות דיו מקוריות של HP, נפגעו מהעדכון האחרון וקיבלו הודעת שגיאה.

מחברת HP נמסר בתגובה עבור אתר 'גיקטיים': "HP משפרת כל הזמן את האבטחה למוצרים וללקוחות שלה. החל מסוף 2015, יישמה HP עדכון חומרה לשבב האבטחה של מדפסות מסוג OfficeJet, OfficeJet Pro ו-OfficeJet Pro X, כדי לשמור על קשר מאובטח בין מחסנית הדיו והמדפסת. המטרה של העדכון הזה היא להגן על ההמצאות והקניין הרוחני של HP. המדפסות הללו ימשיכו לעבוד עם מחסניות שעברו מילוי-מחדש או מיחזור בתנאי שהן נושאות את שבב האבטחה המקורי של HP. מחסניות דיו אחרות עלולות לא לעבוד יותר. בחלק מהמקרים היכולת הזו הייתה מובנית במדפסות ובחלק מהמקרים היא הגיעה כחלק מעדכון החומרה של המדפסת".

לצרכנים אין יותר מדי מה לעשות; לפחות על פי HP, אין אפשרות לחזור לגרסת החומרה הקודמת מלפני העדכון, וגם אם ניתן, ככל הנראה מדובר בתהליך שלא מיועד לקהל הרחב. עם זאת, סביר להניח שנתחיל לראות משחקי חתול ועכבר בין HP ויצרניות הדיו החלופי. חברת 123inkt ההולנדית כבר הודיעה כי הצליחה להתגבר על העדכון האחרון והמחסניות מתוצרתה פועלות גם במדפסות HP שעברו עדכון.

ב'גיקטיים' מסבירים כי בשנה שעברה התפצלה HP לשתי חברות נפרדות השוות, פחות או יותר, בגודלן. מצד אחד, חברת Hewlett Packard Enterprise, חברת הענן והתוכנה הארגונית ומצד שני, HP Inc, יצרנית המדפסות, מחסניות הדיו והמחשבים. ניתוח של נתוני ההכנסות והרווחים של HP Inc מעלה כי עסקי הדיו הם מקור הרווח העיקרי של החברה החדשה, ואלו ספגו צניחה של 14 אחוז ברבעון השלישי של 2016, לעומת הרבעון המקביל 2015. בעקבות המשך המגמה העולמית של צמצום בהדפסות והאיום על 'הפרה החולבת' של החברה, החליטה ככל הנראה HP Inc להעלים מתחרה אחת על ידי רכישה של חטיבת המדפסות של סמסונג תמורת כ-1.05 מיליארד דולר וגם להפעיל את 'פצצת הזמן' שנשתלה במדפסות שלה, שתגרום ללא מעט לקוחות להיפטר ממחסניות שאולי כבר רכשו ולרכוש מחסניות דיו מקוריות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר