ג'וב חדש

"משגיח שבת": מפקח על מצלמות אבטחה

רב הכותל שמואל רבינוביץ' ומפקד מרחב דוד מינו את אחד מתושבי הרובע היהודי לתפקיד חדש - מפקח שאחראי על שמירת שבת בפרויקט מצלמות האבטחה 'מבט 2000' (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(מתניה טויסיג, פלאש 90)

רב הכותל שמואל רבינוביץ' ומפקד מרחב דוד נצ"מ דורון תורג'מן מינו לאחרונה את אחד מתושבי הרובע היהודי לתפקיד חדש - מפקח שאחראי על שמירת שבת בפרויקט מצלמות האבטחה 'מבט 2000'.

המהלך הגיע בעקבות תלונות של מתפללים בכותל המערבי, שפנו לרבנים ואמרו להם שהם חוששים כי המצלמות המתעדות את הליכתם לתפילה בשבתות, דרך סמטאות העיר העתיקה מהווה חילול שבת. המשטרה הבטיחה להנפיק למפקח אישור מיוחד שיאפשר לו לערוך ביקורי פתע ולהיכנס בכל רגע נתון למוקדי הבקרה הממוחשבים של פרויקט מצלמות האבטחה.

על פי 'ידיעות ירושלים', תפקיד המפקח הוא פשוט: לוודא בכניסת שבת ובמהלכה שמערכת מצלמות האבטחה פועלת במתכונת שבת באמצעות תוכנה מיוחדת, כך ששומרי מצוות שצועדים בסמטאות העיר העתיקה בדרכם לכותל המערבי לא יגרמו לחילול שבת. על פי התוכנה, המצלמות לא יתמקדו באנשים אלא ישדרו תמונת מצב כללית של האזור, למעט במקרה של אירוע ביטחוני.

בפגישה שהתקיימה לאחרונה בהשתתפות רב הכותל ונצ"מ תורג'מן, הוצג 'נוהל מסודר" לפעילות שבת ודו"ח מפורט להפעלת תוכנת השבת בשנתיים האחרונות. גורם המעורה בנושא סיפר שרבני העיר העתיקה הרב משולם וורמסר והרב יחיאל זילברמן ביקשו לרענן נהלי צילום בשבת ולאפשר למפקח השבת לערוך ביקורי פתע בחדרי הבקרה. במשטרה הסכימו לבקשה ובסיום המפגש הוחלט לחזק את מעמד המשגיח ולהנפיק עבורו כרטיס מיוחד, דבר שימנע ויכוחים אפשריים מול אנשי האבטחה בחדרי הבקרה.

בעקבות הסיכומים פרסמה לשכת רב הכותל הודעת הבהרה לשומרי מצוות."הננו להודיע כי המצלמות בעיר העתיקה בדרכים המובילות אל הכותל המערבי וברחבת הכותל המערבי פועלות בשבתות ומועדי ישראל עם 'תוכנת שבת' כפי שפסק הרב אלישיב ובפיקוח של אחראי שבת מטעמינו", נכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר