חיזוק למתחזקים

הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי הזדעק: "אתה בן אדם!!!"

בביקור של נערים מתחזקים במעונו של חבר המועצת וראש ישיבת עטרת ישראל, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, נדרש ראש הישיבה לשאלה מאתגרת • צפו בתשובתו המעניינת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

כחמישים נערים מהמדרשה לנוער של 'לב לאחים' בזכרון יעקב הגיעו בשבוע שעבר לירושלים מלווים ברכז אזור הצפון הרב מנחם קפלן, לסיור חיזוק והכנה לקראת הימים הנוראים, כאשר לחלקם הגדול זו השנה הראשונה שישמרו אותם כהלכתם.

שיא הביקור היה ביקורם של הנערים בישיבת "עטרת ישראל" וכניסתם אל ראש הישיבה, חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי לשיחה מיוחדת במעונו.

ראש הישיבה הקדיש להם זמן רב בחביבות עצומה ואמר בין היתר כי "יהי חלקי עימכם, ה'פעילים' המקדשים שם שמים ועושים מהפכה בכל הארץ".

רגע מעניין במיוחד נרשם כשרכז לב לאחים בזכרון יעקב, הרב דוד ברנס, הציג שאלה למעשה של אחד מהנערים, שהחל עכשיו ללכת עם ציצית באופן קבוע. הגרב"מ בירך אותו ב'מזל טוב' בשמחה גלויה, אלא שאז הוצגה הבעיה: האמא מתנגדת לכך לחלוטין, והנער אובד עצות כיצד עליו לנהוג.

לאחר מכן ניתנה אפשרות לנערים לשאול את ראש הישיבה שאלות הנוגעות לדרכם החדשה ולקבל עצה והכוונה. בין היתר, מספרים הנוכחים כי שאלה אחת והתשובה עליה גרמו לרגע בלתי נשכח עבור הנערים: היה זה כאשר נער שאל כיצד הקב"ה מצפה ממנו שיתמודד מול החברה והסביבה הכה שונים, בהתמודדות שלפעמים נראית כבלתי אפשרית, "אני לפעמים חושב: אני רק נער בן 18, בשר ודם, לא מלאך" התבטא הבחור,.

הגרב"מ הזדעק: "מלאך?! ברור שאינך מלאך! אתה בן אדם!!! נזר הבריאה!!! יציר כפיו של בורא עולם שנתן לך בחירה! לך יש בחירה שאיננה לשום מלאך!!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר