"קידוש השם עצום"

לראשונה במליאת הפרלמנט האוקראיני: שליח חב"ד תקע בשופר

שליח חב"ד בקייב הרב משה אסמן, הגיע למליאת הפרלמנט האוקראיני והסביר על משמעותה של תקיעת השופר. לאחר מכן תקע בשופר - לראשונה אי פעם בפרלמנט (חדשות,עולם)

(צילום: מתוך פייסבוק)

קידוש השם בפרלמנט האוקראיני: הרב משה אסמן, רבה של קייב שבאוקראינה, הוזמן היום (שלישי) לכינוס מליאת הפרלמנט האוקראיני שנערך בהשתתפות בכירים ישראלים ונשיא המדינה ראובן רבלין לציון 75 שנה לטבח בבבי יאר. במהלך הישיבה, הוזמן הרב אסמן לשאת דברים, שבסיומם, לקול תשואות חברי הפרלמנט הוציא הרב שופר ותקע בו - לראשונה בהיסטוריה בהיכל הפרלמנט.

בשיחה ל'כיכר השבת' אמר הרב אסמן כי הוא הגיע עם השופר לישיבה המיוחדת אליה הוזמן, אלא שהוא לא ידע אם יאפשרו לו לתקוע בו. לאחר שנשא נאום במהלכו הסביר על משמעות חג ראש השנה המתקרב והסביר כי כל באי עולם עוברים בפני הקב"ה כבני מרון, ולא רק היהודים, חברי הפרלמנט מחאו כפיים ואפשרו את תקיעת השופר.

הרב אסמן אומר כי התרגש מאוד בעת שתקע בשופר, והתפלל לקב"ה שתקיעת השופר תהיה חלקה. "ברוך השם זה עבר חלק וכל חברי הפרלמנט התרגשו ומחאו כפיים, זה היה מעמד מאוד מרגש וקידוש השם עצום", הוא אומר ומוסיף כי "אחר כך סיפרו לי שהנאום ותקיעת השופר עברו בשידור חי לכל אוקראינה בגלל שמדובר בישיבה מיוחדת לציון 75 שנים לטבח בבי יאר".

הרב אסמן מוסיף ואומר כי במהלך הנאום הסביר לחברי הפרלמנט כי בראש השנה ידון הקב"ה גם במצבה של אוקראינה שנמצאת במצב בטחוני לא פשוט בעקבות סכסוך מדמם עם רוסיה, ובירך את העם האוקראיני שיזכה לשנה טובה ומלאת שגשוג. הרב מספר כי לאחר שסיים, ניגשו אליו חברי הפרלמנט האוקראינים ובקשו את ברכתו לשנה החדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר