מארה"ב לישראל

אובמה נפרד: "פרס שינה את ההיסטוריה"

"יש מעט אנשים בעולם הזה ששינו את ההיסטוריה ושמעון פרס היה איש כזה", נשיא ארה"ב ברק אובמה נפרד משמעון פרס בהודעה מיוחדת. צפוי להגיע להשתתף בהלוויה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אובמה ופרס (צילום: קובי גדעון, לע"מ, פלאש 90)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, נפרד הבוקר (רביעי) מנשיאה התשיעי של ישראל וראש הממשלה לשעבר שהלך הלילה לעולמו. הבוקר הוא טלפן לבתו של פרס והביע את צערו על פטירת אביה ושיתף אותה בתחושותיו.

הנשיא אובמה צפוי להגיע לישראל כדי להשתתף בהלוויה. הודעה רשמית על כך תצא כאשר יקבע מודע ההלוויה - ככל הנראה ביום שישי.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מסר: "יש מעט אנשים בעולם הזה ששינו את ההיסטוריה ושמעון פרס היה איש כזה".

נשיא ארה"ב הוסיף: "אני ומישל מצטרפים לכל עם ישראל, לעם בארה"ב ולעולם כולו בכיבוד החיים מעוררי הכבוד של חברנו היקר שמעון פרס, אחד האבות המייסדים של מדינת ישראל ומדינאי שהמחויבות שלו לביטחון ישראל ומרדפו לשלום הושרש כמו גם האופטימיות הבלתי נגמרת שלו. אני מוקיר תודה על כך שיכולתי לקרוא לשמעון חבר שלי".

"ביקרתי אותו לראשונה בירושלים כשהייתי סנאטור וכשביקשתי ממנו עצה" כתב אובמה: "הוא אמר לי שעל אף שאומרים שהעתיד שייך לצעירים, זה ההווה שבעצם שייך לצעירים. 'עזוב את העתיד לי', אמר לי פרס. 'יש לי זמן'. והוא צדק. שמעון תמיד הסתכל לעתיד. החזון שלו לכבוד בין אנשים והתקדמות תמיד הובילו אותו".

נשיא ארה"ב הוסיף במכתב האבל שלו: "שמעון היה המהות של ישראל עצמה. האומץ במאבק הישראלי לעצמאות, האופטימיות שהוא שיתף יחד עם רעייתו המנוחה סוניה והעיקשות שהובילה אותו לשרת את אומתו כמעט בכל תפקיד אפשרי בממשלה הישראלי לאורך כל חייו. כאמריקנים, אנחנו חבים לו חוב. פרס עבר עם כל נשיא אמריקני מאז ג'ון פ. קנדי. אין אישיות ישראלית שפעלה כל כך הרבה לבניית הברית בין ישראל לארה"ב משמעון פרס, ברית שלא ניתן לשבור והיא חזקה יותר מתמיד".

"שמעון לעולם לא ויתר על חלומו להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים", הוסיף אובמה: "גם לא ביום שנשבר הלב של כולנו עם רציחתו של יצחק רבין. לפני שלוש שנים הוא אמר בעת ביקורי כאן בארץ: 'הרווחתי את הזכות להאמין ששלום הוא בר השגה'. כעת אני יכול לומר שהמחויבות שלנו היא לקדם את מטרתו ולומר גם שהשלום הוא בר השגה".

בסיום דבריו כתב: "האור כבה, אבל התקווה תמשיך לבעור לעד. שמעון פרס היה חייל של ישראל, עבור העם היהודי, עבור צדק, עבור שלום ועבור האמונה. תודה רבה שמעון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר