תיעוד מיוחד

ביקורו של פרס באם הישיבות פוניבז' • צפו

במהלך ביקור ממלכתי שערך בבני ברק, הגיע הנשיא דאז שמעון פרס לביקור בישיבת פוניבז', אם הישיבות, והתרגש למראה הבחורים העמלים בלימוד התורה • צפו בווידאו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

במהלך ביקורו הממלכתי בעיר בני ברק, הגיע הנשיא דאז שמעון פרס בליווי ראש העירייה יעקב אשר לביקור במעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וכן לסיור מיוחד בישיבת פוניבז'.

הנשיא פרס לא הסתיר את התרגשותו הרבה למראה ההיכל המלא באלפי לומדי התורה וסיפר כי הזכרונות מעוררים בו שוב רגעים מרטיטים מבית אבא עת למד בעצמו גמרא בעיר וישינצא בבלארוס.

פרס שוחח עם תלמידי הישיבה והתעניין באשר למסכת אותה הם לומדים ולאחר מכן נערך כינוס בהשתתפות ראשי הישיבה הגאונים הגדולים הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי לצד הגרח"ש ליבוביץ זצ"ל במסגרתו הוענק לו דגם מוכסף של מבנה ישיבת פוניבז'.

לאחר הסיור שוחחו נשיא הישיבה הגאון רבי אליעזר כהנמן ונשיא המדינה שמעון פרס עם כלי התקשורת וסיפרו על החוויות מהביקור רב הרושם.

פרס ציין את התרגשותו הרבה וההערכתו ללומדי התורה ואילו הרב כהנמן הזכיר את הכרת הטוב לה מחוייב הציבור החרדי כלפי פרס בעקבות עזרתו הרבה במהלך כל השנים למען עולם התורה ותרומתו לפריחת היכלי הישיבות בארץ הקודש לאחר השואה האיומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר