אכזבה קשה לאסיר הבכיר

ההכרעה נפלה: אולמרט ירצה שמונה חודשי מאסר נוספים

המדינה ביקשה לבטל את זיכויו של אולמרט בפרשת 'ראשונטורס'; אולמרט ביקש לבטל את ההחלטה להשית עליו 8 חודשי מאסר נוספים - בקשת שניהם לא התקבלה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi)

הבוקר (רביעי) פרסם בית המשפט העליון את הכרעתו בפרשות ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות ודחה גם את את ערעורי המדינה בכל הפרשות וכן הערעורים שהגיש ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

בית המשפט דחה בהקשר לפרשת ראשונטורס - ברוב של שלושה שופטים מול שניים - את ערעור המדינה והותיר את זיכויו בפרשה על כנו. בפרשת טלנסקי החליטו השופטים פה אחד לדחות את ערעורו של אולמרט ולהותיר את הכרעת הדין המשלימה וגזר הדין של בית המשפט המחוזי שעמד על שמונה חודשי מאסר על כנם.

המשמעות הברורה היא, שאולמרט ירצה עוד שמונה חודשים בכלא - חוץ מהשנה וחצי שהוא כבר מרצה בפרשת הולילנד בה הוא הורשע. יצויין, כי פסק הדין התפרסם שלא בנוכחותו של אולמרט, ונחסכה ממנו ההגעה המבזב במדי אסיר.

במקביל, הוחלט פה אחד לדחות את ערעור המדינה בהקשר לפרשת מרכז ההשקעות, ולהותיר את גזר הדין של בית המשפט המחוזי - עונש מאסר על תנאי - על כנו. יצויין, כי בחודש שעבר הגיש אולמרט לוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר בקשה לקיצור שליש מעונש המאסר שהוא מרצה.

כזכור, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, המרצה שנה וחצי מאסר בגין הרשעותיו בקבלת שוחד בפרשת הולילנד ובשיבוש מהלכי חקירה בפרשות הולילנד וטלנסקי, ערער על ההרשעות במרמה והפרת אמונים בפרשת טלנסקי ובהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות.

אולמרט הורשע בפרשת מרכז ההשקעות בהפרת אמונים בכך שכשר התמ"ת והתקשורת פעל בניגוד עניינים כשהתערב בהליכים לטובת ארבע חברות שיוצגו על ידי מקורבו, עו"ד אורי מסר. השופטים התחשבו במחיר האישי ששילם אולמרט כשהתפטר מראשות הממשלה, וגזרו עליו מאסר על תנאי בלבד. הפרקליטות ערערה על קולת העונש ודרשה לגזור עליו מאסר בפועל, אך העליון דחה והותיר עונש מאסר על תנאי, כאמור.

גם על זיכויו של אולמרט בפרשת ראשונטורס מחמת הספק הפרקליטות ערערה, לאחר ששופטי בית המשפט המחוזי לא שוכנעו כי הוא ידע על קבלת המימונים העודפים עבור נסיעותיו לחו"ל. ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, הורשעה בפרשה, כזכור.

כזכור, תיק טלנסקי נפתח מחדש אחרי שנחתם הסכם עדת מדינה עם זקן, במסגרתו חשפה הקלטות של ראש הממשלה לשעבר. קודם לכן זוכה אולמרט בהתבסס על הטענה כי הקופה שימשה לצרכים פוליטיים בלבד. בית המשפט המחוזי הפך את הכרעת הדין הראשונה שזיכתה את אולמרט וגזר עליו שמונה חודשי מאסר בגין כך.

אולמרט טען באמצעות עורך דינו איל רוזובסקי כי בהרשעתו בפרשת טלנסקי נפלו פגמים, ובמידה והשופטים יותירו את ההרשעה על כנה - ביקש לרצות את עונש המאסר בחופף לעונש בפרשת הולילנד. ולהחלטת בית המשפט העליון - העונשים לא יחפפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר