"הולכים לפני המחנה"

הצצה: החיים האמיתיים של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

במסגרת הסדרה "הולכים לפני המחנה" המשודרת בערוץ 20 ישודר פרק מיוחד העוסק בחייו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל • צפו בהצצה ראשונה לפרק (חרדים, בארץ)

(צילום: באדיבות ערוץ 20)

"למעשה החיים האמיתיים של הרב היו החיים פה, בחדר הזה", מספרת הרבנית יהודית יוסף בפרק העוסק בחייו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, בסדרה התיעודית החדשה של ערוץ 20 "הולכים לפני המחנה" (מוצאי שבת, בשעה 22:00).

"אני זוכרת שבזמן השבעה אחד הנכדים בא ואמר 'ואיי, לא ידעתי שהשולחן בצבע הזה כי תמיד הוא היה מכוסה בהמון המון ספרים. כאן זה היה מרכז חייו של הרב. האור כאן כמעט ולא היה כבה. הרב היה יושב ולומד. זו עגלת התה המפורסמת שלו. 30 שנים שהיינו מגישים לו את כוס התה".

הרב יעקב סיני, חתן בנו של מרן הרב עובדיה יוסף: "כל עולמו של מרן נסב סביב התורה. לא היה שייך, לא הייתה שום אפשרות ליצור איתו קשר שלא באמצעות הלימוד. שלא באמצעות דברי התורה".

הרבנית יהודית יוסף: "למעשה לרב היה סדר יום מאד מסודר, בגלל שהיה רוצה כל הזמן להספיק לשבת וללמוד, והכי חשוב מבחינתו זה לכתוב. אחרי התפילה הוא היה בא לאכול את ארוחת הבוקר, ואחר כך נכנס לחדר הלימוד, יושב ולומד וכותב, כשהיו מסביבו שני אברכים: אחד מקליד את החומר ואחד היה ספרן, היה מביא לו את כל הספרים. הזיכרון של הרב היה זיכרון מיוחד מאד.

"הוא יכל להגיד באיזה עמוד, דף כתוב כך וכך. איפה הספר נמצא, למעשה בתוך סדר היום שלו הוא היה מקבל קהל פעמיים ביום. הוא היה מאד מקפיד בקבלת הקהל, קודם כל לקבל את עמך ישראל. את הציבור הפשוט, אחר כך הוא היה מקבל את כל הפוליטיקאים או אשים מכובדים שהיו מגיעים".

"כבר בשבתות הראשונות, כשהגעתי לכאן, הרב אחרי הסעודה מתיישב בשולחן לימודו, קורא לי. ואז אני מוצא את עצמי יושב מול מרן כשהוא שוטח בפניי את הסוגיות ההלכתיות שהוא עסק בהן בשבת. אבל במוצאי שבת הרב שוב היה קורא לי ואומר: 'שב, מה דיברנו בשבת?, תשטח בפני, על מה דיברנו? על מה שוחחנו?'. ואני הייתי מציג בפניו, לפי הזיכרון הדל שלי, את הסוגיות שהרב עסק בהן.

"והרב היה רושם ומברך אותי לשלום. ברבות השבתות מצאתי את עצמי עסוק כל השבת בלשחזר ולנסות לשמר את הנושאים שדיברתי עליהם עם הרב בשבת, כדי שבמוצאי שבת אעמוד ב"כור המבחן", אני אוכל להציג בפניו את הדברים בצורה מדויקת".

יעקב סיני מוסיף כי "זו הייתה הדרך שלו, של מרן, לקרב אותי אל עולם ההלכה, אל הפסקים שלו, אל הספרים המופלאים שלו".

הסדרה "הולכים לפני המחנה" משודרת מידי מוצאי שבת בשעה 22:00 בערוץ 20 ועוסקת בסיפור חייהם של גדולי הרבנים בדורנו. הסדרה תציג גילויים חדשים אודות חייהם האישיים של רבנים מובילים מעולם התורה וההלכה, בשילוב ראיונות בלעדיים עם מקורבים שיספרו ממקור ראשון על החיים לצד הרבנים וקטעי ארכיון נדירים אשר חלקם נחשפים לראשונה. את הסדרה יצר וביים יוסי אשדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר