ההסכם בוטל

גולן טלקום לא תוכל להתארח בשרתי הוט

הוט הודיעה היום כי ההסכם שנחתם בינה לבין גולן טלקום בטל וכי היא לא תוכל לארח את לקוחות החברה על שרתיה. המשמעות עדיין לא ברורה תוך תקווה ליציבות בשוק (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (ליאור מזרחי, פלאש90)

סערה בשוק התקשורת הסלולרית: חברת HOT הודיעה היום (ד') לבורסה כי היא מבטלת את הסכם האירוח עם גולן טלקום, שנחתם בחודש יוני האחרון. לפי ההסכם, גולן הייתה אמורה להתארח על גבי הרשת של HOT תמורת 200 מיליון שקל לשנה ובנוסף HOT הייתה אמורה להעמיד לגולן הלוואה של כ-600 מיליון שקל לכיסוי החוב שיש לגולן כלפי סלקום.

חודש לאחר ההכרזה, משרד התקשורת הודיע על פי הדיווח ב'כלכליסט' ל-HOT כי הרישיון שלה לא מאפשר לה לארח את גולן על גבי הרשת שלה מה שהביא לביטול ההסכם.

בנוסף, כדי שגולן תוכל בכלל להתארח על גבי הרשת של HOT היא הייתה צריכה להחליף את הרישיון שלה ממפעיל רט"ן (סלולר) למפעיל וירטואלי. גורמים במשרד התקשורת כבר הבהירו לגולן שבשלב הזה החלפת הרישיון בכלל לא עומדת על הפרק.

במקביל פנתה סלקום לבית המשפט והוציאה צו ביניים המונע מגולן לעבור להתארח על גבי רשת אחרת עד תום ההסכם ביניהן בנובמבר הקרוב. מה יקרה לאחר נובמבר? גולן תצטרך למצוא פתרון חדש בדמות הסכם שיתוף רשתות, הסכם אירוח אחר, מכירת החברה או כל פתרון אחר שיסדיר שירותי רשת עבור לקוחותיה

כזכור, לפני כחודש בית המשפט העליון קבע כי גולן טלקום לא תוכל להשתמש בשירותי אירוח של הוט מובייל וזאת עד שתוכרע תביעת סלקום כנגד גולן טלקום הטוענת להפרת ההסכמים ביניהן. בכך שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג דחה את הערעור שגולן טלקום הגישו לצו הזמני שהוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב.

השופט כתב בדחיית הערעור: "הסכם האירוח עולה כדי עסקה מהותית, יש בו כדי להפר את הסכם המיזוג, ונסיבות העניין מצדיקות מתן צו זמני למניעת ביצוע הסכם האירוח. אשר על כן, החלטתי כי דין בקשת הרשות לערער – להידחות". בנוסף, השית השופט על גולן סלקום הוצאות משפט בסך של 30 אלף שקל.

גולן טלקום פועלת משנת 2011 ללא תשתית ועל כן נתמכת בשירותי התשתית של סלקום החל מהקמתה. בשנה שעברה נחתם הסכם בו גולן הייתה צפויה להימכר לסלקום, אך רשות ההגבלים העסקיים התנגדה לעסקה מחשש לפגיעה בתחרות בשוק הסלולר. בעקבות כך, גולן חתמה ביוני על הסכם בו לקוחותיה "יתארחו" בשרתיה של הוט מובייל. ההסכם עם הוט הרגיז את סלקום שפנתה לבית המשפט המחוזי בטענה כי ההסכם בין גולן להוט מפר את הסכם המיזוג בין גולן לבינה שעוד בתוקף ומחייב את גולן שלא לבצע שינויים מהותיים בפעילותה.

לא ברור עדיין האם ההחלטה החדשה תשפיע על שוק התקשורת בישראל וכיצד ינהגו בסוף גולן טלקום. החשש הוא שזו תחילתה של נפילת מהפכת התקשורת אותה הוביל בגאווה רבה שר האוצר משה כחלון. מחירי הסלולר צנחו בשנים האחרונות לאחר הרפורמה וקריסת חברה בשוק התקשורת יכולה לשנות את כללי המשחק.

מגולן טלקום ו-HOT סירבו למסור תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר