ההיערכות להלווית הנשיא התשיעי

צירים ייחסמו, אלפי שוטרים יאבטחו: כך תיערך הלוויית פרס

המשטרה השלימה את היערכותה למבצע אבטחת הלווית הענק של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. צירים ייחסמו ורכבים שיחנו בהם יגררו. אלפי שוטרים יוצבו בבירה. כל הפרטים (חדשות, ארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(אנה קפלן, פלאש 90)

"מבצע חסר תקדים": משטרת ישראל מסרה הערב (רביעי) כי השלימה את היערכותה למסע הלוויה של הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס ז"ל, שייערך ביום שישי בבוקר. אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו בשטח על מנת לאבטח, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה בעיר. במשטרה ציינו כי מדובר באירוע הגדול שידעה המדינה בתולדותיה.

מדובר במבצע חוצה מחוזות של משטרת ישראל שההכנות אליו החלו מאז שהוא אושפז בבית החולים. על המבצע יפקח מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך.

(צילום: אלי מנדלבאום - ynet)

בימים הקרובים צפויים שינויי תנועה משמעותיים בירושלים ובדרכים אליה לרגל מסע ההלוויה והתכונה הרבה הצפויה סביבה. כידוע, במסגרת האירוע צפויים להגיע עשרות מדינאים לישראל, רובם רק ביום שישי עצמו בשעות הבוקר, ואלו יועברו בשיירות מיוחדות או במסוקים מנתב"ג לירושלים, להשתתפותם בהלוויית הענק. השב"כ יהיה אמון על אבטחת המשלחות ולדרישתו יקבל תגבור של יחידות מיוחדות של המשטרה וצה"ל - כך על פי הפקודה והתיאומים שבוצעו עד לשלב זה. המשלחות יקלטו בנמל התעופה בן גוריון, ואנשי הנמל יהיו אחראים ולהזרמת שיירות האבטחה והמנהיגים.

כוחות מתוגברים של משטרת ישראל יתפרסו בין היתר, בצירים הבינעירוניים, על מנת לתת שירות מיטבי למשתמשי הדרך: למשתתפי הלוויה ולציבור הנהגים בכלל. ציבור הנהגים מתבקש להימנע מלנסוע בכביש מס' 1 במועדים בהם הוא צפוי להיחסם לתנועה.

מוקד התנועה של משטרת ישראל יעדכן את ציבור הנהגים באשר למצב העומסים והחסימות בצירים, כך שמומלץ להיות קשובים לאמצעי התקשורת. כמו כן, מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל - 110, יעמוד לרשות האזרחים לשאלות ופניות באשר להסדרי התנועה ככל שנדרש.

המשטרה קוראת לציבור לגלות אורך רוח וסבלנות בכבישים, נוכח קיומה של לוויה ממלכתית בעלת חשיבות בינלאומית.
מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תעשה את המירב להשיב את התנועה לסדרה, מיד כשיתאפשר הדבר".

שמעון פרס ז"ל (צילום: מאיר אלפסי)

משרד החוץ מפעיל חדר מצב שפועל במתכונת מיוחדת על מנת לרכז את המידע בנוגע להגעת אישים בכירים מכל העולם וטיפול בהם במהלך שהותם בארץ. בין האישים שכבר הכריזו על בואם להלוויה ניתן למנות את נשיא ארצות הברית ברק אובמה ומזכיר המדינה ג'ון קרי, מזכ"ל האו"ם באן קי מון ונשיא צרפת פרנסואה הולנד. עוד יגיעו, נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון והילרי רעייתו, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות.

הנסיך צ'ארלס גם אמור להגיע לישראל לביקור נדיר מטעם משפחת המלוכה הבריטית, וכן ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, בכדי לחלוק כבוד אחרון לנשיא לשעבר. ממשרד החוץ נמסר כי גם נשיא גרמניה יואכים גאוק, המלכה ביאטריקס מהולנד, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, ראש ממשלת מקסיקו אנריקה נייטו, מושל אוסטרליה ועוד.

יום חמישי 29.9.16:

מחר בשעות הבוקר המוקדמות, במהלך ליווי שיירת הארון מצריפין לירושלים, התנועה בכביש 1 למזרח צפויה להיחסם לסירוגין. חסימתו לסירוגין של כביש 1 למזרח צפויה גם במהלך יום חמישי ושישי בבוקר, מנתב"ג לירושלים, עקב הגעה של אח"מים רבים ללוויה.

עקב חסימות התנועה הנדרשות וכן, נוכח הצפי להגעה של אזרחים רבים ללוויה מכל רחבי הארץ, צפויים עומסים כבדים בצירים המובילים לירושלים - כביש 1 וכביש 443, הן ביום חמישי והן בשישי.

כמו כן, החל מהשעה 08:00 יסגרו לתנועת כלי רכב כלל הצירים המובילים לרחבת הכנסת: רח' קפלן, זוסמן וכביש 16 המקיף את הכנסת. הצירים הנ"ל יישארו סגורים עד למחרת בבוקר, עת יציאת מסע הלוויה לכיוון הר הרצל.

לרשות הציבור המבקש להגיע לרחבת הכנסת שם יונח הארון, עומדים חניונים בחינם. משם ניתן יהיה להגיע לרחבת הכנסת באמצעות מערך היסעים (שאטלים).

חניונים בירושלים:

חניון הרכבת במתחם התחנה.

חניון טדי.

חניון גבעת התחמושת.

חניון עין יעל ליד גן החיות.

חניונים מחוץ לירושלים:

חניון לטרון

מודיעין חניון 'חנה וסע'

יום שישי, 30.9.16:

החל מהשעה 07:00 בבוקר, ייחסמו לתנועת כלי רכב הצירים המובילים להר הרצל. כלי רכב שיחנו לאורך הצירים יגררו.

רשימת הצירים שיחסמו: איש שלום, פרבשטין, שדרות הרצל מצומת המיתרים עד כיכר הולנד, שמואל בייט לכיוון הר הרצל, שד' הרצל, בית וגן, דרך הזיכרון. הצירים המובילים מבתי המלון בהם יתאכסנו מנהיגי העולם שצפויים להגיע ללוויה, לכיוון הר הרצל: אגרון, רמב"ן עד צומת בתי המלון, הכט, הרצל. בשעות הצהרים, עם סיום הלוויה, כביש 1 למערב צפוי להיחסם לסירוגין מירושלים לנתב"ג.

כידוע, במסגרת האירוע צפויים להגיע עשרות מדינאים לישראל, רובם רק ביום שישי עצמו בשעות הבוקר, ואלו יועברו בשיירות מיוחדות או במסוקים מנתב"ג לירושלים, להשתתפותם בהלויית הענק. השב"כ יהיה אמון על אבטחת המשלחות ולדרישתו יקבל תגבור של יחידות מיוחדות של המשטרה וצה"ל - כך על פי הפקודה והתיאומים שבוצעו עד לשלב זה.

המשלחות יקלטו בנמל התעופה בן גוריון, ואנשי הנמל יהיו אחראים ולהזרמת שיירות האבטחה והמנהיגים. גם המשטרה נערכת במבצע מיוחד לקראת מסע ההלוויה של הנשיא התשיעי, והיא מציינת הערב (רביעי) כי מדובר באירוע הגדול שידעה המדינה בתולדותיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר