ח"כ אמסלם: "אלחם לתיקון האפליה בין ילדי החינוך המיוחד"

ח"כ דוד אמסלם היה אורח ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט שבישר על הקמת בית ספר חדש והרחבת בי"ס נוסף לילדי 'אהל שרה' • "אלמד לעומק את הטענות על אפליה בין ילדי החינוך המיוחד החרדיים לעומת החינוך הממלכתי. אלחם כדי לתקן את העוול וארתום לשם כך גם את חבריי מהליכוד ומהמפלגות החרדיות", הבטיח (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי)

"אני עוסק בתחום ילדי החינוך המיוחד למעלה מעשרים שנה. בעניי הם מלאכים טהורים ואני מרגיש חובה להודות לכם על השליחות והסבלנות ובעיקר על הלב והמקצועיות שאתם מעניקים לילדים ולבני משפחותיהם" – כך אמר יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ דוד אמסלם בתום ביקור שערך בבית הספר לילדי החינוך המיוחד 'גשרים' של 'אהל שרה' במסגרת סיורו עם ראש העירייה חנוך זייברט שאירח אותו בבני ברק.

את המשלחת קיבלה הנהלת 'אהל שרה' בראשות גב' מלכה וינברג. מנהלת מערך החינוך הגב' קארין טרבלסי. מנהלת ביה"ס יהודית שטיינמץ ואנשי הסגל.

ח"כ אמסלם אמר כי ילמד לעומק את כל הסוגיות שהועלו ואת הטענות על אפליה בין ילדי החינוך המיוחד החרדיים לעומת החינוך הממלכתי. וכי ילחם כדי לתקן את העוול והתיקונים המתבקשים וירתום לשם כך גם את חבריו מהליכוד ומהמפלגות החרדיות: "אני חייל למשימה זו".

במסגרת הביקור בישר ראש העירייה להנהלת 'אהל שרה' על הקמת בי"ס חדש ברחוב הקישון בעיר ועל הרחבת בי"ס נוסף ברחוב הגליל. "חברה נמדדת", אמר זייברט, "במסירות למען החלשים". רה"ע שיבח את 'אהל שרה' על ההירתמות, בזמן קצר, לפתיחת כיתה א' שתהווה גרעין לבית ספר חדש – 'גשרים' לילדים הלוקים בשיתוק מוחין, שעד כה נאלצו להרחיק נדוד ולנסוע במשך שעה וחצי הלוך וחזור בכל יום למסגרות מתאימות מחוץ לעיר.

גב' וינברג קבלה בפני ח"כ אמסלם על אפליה בתחומים שונים של ילדי החינוך המיוחד במוסדות המוכר שאינו רשמי לעומת החינוך הממלכתי ובהם; הסיוע הפרה רפואי ושעות הדרכה המוענקות ע"י מרכז התמיכה היישובי. 'בעוד בחינוך הממלכתי וממ"ד מקבלים הילדים השתתפות של 100% הרי שלנו נותנים כיום 84% בלבד. ההשתתפות אמנם שופרה מימי פירון אז קיבלנו רק 70% אבל הפער עדיין עצום. גם בשעות הדרכות המוענקות ע"י מרכז התמיכה היישובי אנחנו מופלים. ושעות אלה הינן קריטיות לאיכות ההוראה כדי שנוכל למקסם את השרות. מה גם שמצד אחד מקפידים על קוצו של יוד בכמות התלמידים בכיתה ומאידך לא מאפשרים לנו שעות שהיו יכולות לסייע לילדים מאוד'.

זייברט וגב' וינברג העלו את עניין ההסעות לתלמידי החינוך המיוחד. "זה העקב אכילס של ילדי החינוך המיוחד בכל המגזרים", אמר זייברט, "שכן משרד החינוך מגביל את כמות ההיסעים והדבר מגיע לאבסורדים מבהילים. לעיתים נמשכת הסעת תלמיד בעל צרכים מיוחדים כ 3 שעות. ותתאר לעצמך מה זה אומר. במיוחד בימי שישי. זה עוול ואנחנו משוועים לעזרה בעניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר