"הערכתי אותו מאוד"

צפו: ההספד של שרה נתניהו על שמעון פרס

באורח נדיר, ספדה רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו, לנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל, במהלך ראיון לערוץ 2. "הרגשתי הערכה כלפיו כאילו הייתי בת שלו" • צפו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך המהדורה המרכזית, חדשות 2)

לא רבים יודעים אבל מי שפעלה מאחורי הקלעים וסייעה רבות לבני משפחת פרס בכל התקופה הקשה בשבועיים בהם היה מאושפז נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס על ערש דווי בבית החולים היתה רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

רעיית ראש הממשלה שרה שוחחה עם בני המשפחה ועקבה מקרוב אחר הטיפול הרפואי שהוענק לנשיא לשעבר.

אמש (רביעי) באורח נדיר יחסית, ספדה הגברת נתניהו באופן פומבי לנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל שנפטר לפנות בוקר כתוצאה מהשבץ המוחי בו לקה.

בשיחה עם מגישת החדשות יונית לוי בערוץ 2 סיפרה נתניהו על תחושת האובדן: "זה קשה, האמנתי וקיוויתי שנהיה עוד שנים רבות איתו", אמרה נתניהו. "אהבתי והערכתי אותו מאוד, כמו כולנו".

רעיית ראש המשלה התייחסה ללילה האחרון בו התקשתה להירדם, לדבריה משום שדאגה לנשיא התשיעי. "התקשרתי ב-2 וחצי לחמי, בנו של פרס, רק כדי למסור לו ולמשפחה חיבוק", סיפרה נתניהו. "אני זוכרת ויודעת כמה קשים הרגעים הללו יכולים להיות".

"האמת היא שזה עדיין לא נתפס", הדגישה רעיית ראש הממשלה וציינה את "המשפט ששמעתי דווקא מבעלי בפתח ישיבת הממשלה היה נכון - זה היה היום ראשון של המדינה בלי שמעון. זה היה כל כך עוצמתי ומרגש. אני האמנתי וקיוויתי שנהיה עוד שנים רבות איתו, ובמישור האישי - מאוד אהבתי והערכתי אותו".

נתניהו סיפרה כי פרס הזכיר לה את אביה שמואל בן ארצי שהיו מדור המייסדים. אנשי ספר והגות בעלי שאר רוח שדאגו לעם ישראל ולמדינה.

"באופן אישי אני הרגשתי המון חיבה, והמון הערכה כלפיו", אמרה רעיית ראש הממשלה. "הרגשתי הערכה כאילו הייתי בת שלו. לשמעון היו הרבה ניואנסים קטנים שהזכירו לי את אבא שלי. היו רגעים של עונג ממש לשבת בחברתו של אדם כזה, שהוא לא רק מנהיג גדול, אלא איש שבאמת אני חושבת שיזכר בתולדות האומה".

נתניהו סיפרה עוד כי "יש הרבה רגעים אישיים שאני נוצרת מהתקופה הזו. מעולם לא ראיתי את זה כמובן מאליו. תמיד הקשר בינינו היה עמוד ואמיתי. אני יודעת שבעלי לעולם לא ישכח את מה שעשה לאחר מותו של יוני. אנחנו באמת ניצור את זכרו של האיש הגדול הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר