עולים להתקפה חריפה

מקורבי הרב פינטו: "זו תאוות נקם של הקליקה המשפטית"

מקורבי האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו - שהושאר היום על ידי בית המשפט מאחורי סורג ובריח - עולים להתקפה חריפה וטוענים: "חטאו המרכזי של הרב - שהוא אינו שייך לקליקת השופטים" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב פינטו (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

מקורבי האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו תוקפים בחריפות את החלטת בית המשפט המחוזי שלא לאפשר את שחרורו המוקדם של הרב מהכלא - כפי שקבעה ועדת השחרורים.

"החלטת בית המשפט מהיום ממחישה כי עקרונות הצדק של מערכת המשפט פינו את מקומם לתאוות נקם, השפעת מקורבים והשפעת מניעים זרים על מערכת המשפט", אומרים מקורבי הרב.

המקורבים מוסיפים כי "החלטת הפרקליטות לערער על ניכוי השליש של הרב פינטו, והחלטת בית המשפט לחזור בו עקב לחציה של משפחת ברכה המקורבת לראשי מערכת המשפט, מוכיחה שדין אחד למקורבים ומועדפים ודין אחר למי שאינם כאלה".

המקורבים מציינים כי יהיה קשה למערכת המשפט להסביר כיצד אסירים שחשודים במעשים חמורים שוחררו לחופשי בניכוי שלישי ואילו הרב פינטו - שהביע חרטה ונאבק במחלת הסרטן - לא משוחרר.

"מסתבר שחטאו המרכזי של הרב פינטו הינו בכך שהוא אינו שייך לקליקת השופטים המקורבים כי אז היה משוחרר כבר מזמן, או לקליקת נבחרי הציבור המקורבים כי אז היה עונשו מקוצר עוד יותר, או לקליקת אנשי העסקים המקורבים כי אז היה משתחרר ללא ציוץ או ערעור מצד פרקליטות המדינה", הם אומרים, "מסתבר שלמערכת המשפט יש מדיניות נפרדת לכל אסיר לפי שיוכו החברתי, שיוכו הדתי ושיוכו המעמדי".

לסיום הם מוסיפים כי "בכוונת הרב לערער לבית המשפט העליון ולדרוש חשיפת מלוא המסמכים וההקלטות שהוסתרו בפרשה".

צפו בווידאו: חסידי הרב פינטו חגגו את פורים ליד הכלא (באדיבות המצלם)

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", בית המשפט המחוזי בלוד החליט לקבל את ערעור הפרקליטות נגד החלטת ועדת השחרורים וקבע כי הרב פינטו לא יזכה לשחרור מוקדם מהכלא.

בהחלטתו, קבע בית המשפט כי הרב פינטו ירצה את מלוא גזר הדין שהושת עליו - 12 חודשי מאסר.

עורך הדין אבי חימי, המייצג את הרב פינטו, מסר בתגובה: "אנחנו מצווים לקבל את החלטת בית המשפט בין אם היא טובה ובין רעה בהכנעה וכבוד רב וכך אנו נוהגים. עם זאת, התנהלות הפרקליטות בפרשה מדאיגה מאוד. עיקר יהבם הם שמו על הטיעון שמתן שוחד זוהי עבירה חמורה, ואך לפני שבועיים שדובר על עניינו של השופט בדימוס דן כהן שקיבל שוחד בהיקפים ענקיים, הם הסכימו לשחרורו".

עורכת הדין רותם טובול, מצוות ההגנה של הרב פינטו, מסרה בתגובה כי "היום למדנו שיש דין אחד לרב פינטו ודין שני לאסירים אחרים. ההחלטה עצמה ניתנה שהיא חורגת ממתחם הסבירות. בית המשפט התעלם מהנימוקים הרבים שניתנו ע"י ועדת השחרורים. עצוב לנו שהחלטה כזו ניתנה בניגוד לכל הקביעות שהיו בעבר בבית משפט ובוועדות. הצעד הבא שלנו הוא ערעור לעליון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר