מיד אחרי יום כיפור

לקראת שביתה בתקופת החגים: סכסוך עבודה ב'אגד'

ההסתדרות הודיעה כי תוך 8 ימים 6000 מעובדי אגד ישבתו במחאה על אי כיבוד הסכם הסבסוד בין המדינה לחברת התחבורה. המשמעות - שביתת ענק בחגים (תחבורה ציבורית)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת 'אגד', והיא מאיימת בהפסקת עבודתם של 6,000 מעובדי החברה החל מ-13 באוקטובר - יממה לאחר יום כיפור. לטענת ההסתדרות, המדינה מסרבת לחתום על סבסוד ממשלתי מול הנהלת אגד, מה שמביא לפגיעה בשכר העובדים.

לטענת ההסתדרות, סירוב המדינה לחתום על סובסידיה (תמיכה כספית ממשלתית) מול הנהלת אגד פוגע בעובדי החברה וגורם להלנת שכרם. בשנת 2005 המדינה חתמה על הסכם סובסידיה עם אגד, אך תוקפו פג לפני כ-9 חודשים, ומאז לא חודש. על פי ההסתדרות, החל מאותה התקופה עובדי אגד הפסיקו לקבל את הטבות השכר המגיעות להם.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "פקידי המדינה פועלים באופן חסר אחריות העשוי למוטט את אגד, וכך גם יביאו לפגיעה באינטרס הציבורי הכולל. במקום להשקיע בענף התחבורה הציבורית, מנסים להפוך אותם לדגם נוסף של עובדי קבלן. לא נסכים להפקיר את הנהגים ולהתפשר על בטיחות הנוסעים. אנו נעמוד לימין נהגי אגד במאבקם המוצדק, ונילחם על ביטחונם התעסוקתי".

כזכור, גם לפני כחצי שנה ריחף איום שביתה של נהגי אגד לאחר שהאחרונים מחו על שכרם ודרשו העלאה משמעותית אך בסופו של דבר איום השביתה הוסר.

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "באגד מצטערים מאוד על כך שהגענו למשבר כה חריף עם העובדים ועם המדינה. מזה שנה וחצי שאגד מנהל משא ומתן מול משרדי התחבורה והאוצר לחידוש הסכם התשומות עם הממשלה, לאחר שההסכם הקודם הסתיים לפני כ-9 חודשים".

"לצערנו אין התקדמות במגעים לחידוש ההסכם מזה זמן רב. במצב זה ברור שאין ביכולתנו לחתום על הסכם קיבוצי חדש עם ציבור הנהגים ולהבטיח את זכויותיהם וזכויות החברים, ללא הסכם ארוך טווח עם הממשלה".

"אגד הוא המוביל הלאומי בתחבורה הציבורית בישראל מזה 83 שנים. אגד מסיע כ-1.2 מיליון נוסעים ביום בקווי השרות ובהסעות המיוחדות. הציבור בישראל סומך על אגד ובוטח בנהגיו ועל כך אנו מקווים שהמדינה תתעשת ותגיע להבנות עם אגד לטובת תחבורה ציבורית בטוחה, יעילה והוגנת בישראל".

ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר