לחץ חברתי

הראשל"צ במפגש עם הנהלת 'מסילה': "אין מקור בהלכה להוצאות גדולות על שמחות"

הראשל"צ הביע את רצונו שיפורסם קול קורא על ההוצאות המותרות: "כשאני הייתי בחור ונכנסתי לעול תורה ביום הבר מצוה שלי, אבא זצ"ל הוציא כמה עוגיות בבית כנסת ובזה הסתיים טקס הבר מצוה"(צרכנות נבונה, שיווקי)

הראשל"צ הגר"י יוסף. (שלומי כהן, פלאש 90 )

הנהלת 'מסילה' ערכה ביקור אצל הראשל"צ הגר"י יוסף בלשכתו ברבנות הראשית בירושלים.

הנהלת הארגון הציגה בפני הראשל"צ את הפעילות הענפה של מסילה ועשייתם הברוכה בקרב הציבור בסיוע למשפחות, והן בתחום החינוך במגוון תוכניות הלימודים לתלמידות ולדור הצעיר כשהמטרה היא לאפשר להקים דור שיוכלו לבנות את ביתם על אדני הקודש תוך התנהלות כלכלית נכונה.

לאחר שהאזין לדברי הנהלת מסילה, ציין הגר"י יוסף כי בדורות עברו, רבני וחכמי ספרד חיו ללא טרדות הכלכלה שישנם היום:

"כשאני הייתי בחור ונכנסתי לעול תורה ביום הבר מצוה שלי אבא ז"ל (מרן הגר"ע יוסף זצ"ל) הוציא כמה עוגיות בבית כנסת ובזה הסתיים טקס הבר מצוה" אמר הראשל"צ בהתייחסו להוצאות הקיימות היום בעת שמחה. "צריכים להוציא קול קורא נגד ההוצאות האלו שאין להם מקור בהלכה" הוסיף.

הנהלת 'מסילה' הציגה בפני הגר"י יוסף את תוכניות החינוך על מנת למנוע התנהלות כלכלית לא נכונה: "הקמנו מערך שלם העוסק בחינוך והטמעת הערכים לדור הצעיר, מסילה גם מאד מקפידה לא להתערב בהחלטות של המשפחה איך להשתמש בכספם וחלילה לא מעבירה ביקורת ונזהרת משיפוטיות רק עוזרת למשפחה לראות את התמונה השלימה ועל ידי זה הם בכוחותיהם יגיעו להחלטות הנכונות".

הראשל"צ שיבח עד מאד את הפעילות ואמר כי "הפעילות שלכם חשובה, בפרט שיש אנשים שמתוך לחץ חברתי מוציאים הוצאות יותר מדי מופרזות בשמחות או חס ושלום באבלות. יש לחץ חברתי ועושים סעודה בכל יום ויום או עושים אירוסין וחינה. מדובר בהוצאות גדולות שמוציאים והארגון מסילה מדריך אותם מסביר להם מה חשוב ומה לא חשוב".

"זה דבר טוב שנותנים עצות טובות, ואני מברך את הארגון הזה שיהיה להם ברכה והצלחה בכל אשר יפנו ישכילו ויצליחו מאיתו יתברך".

הנהלת מסילה בביקור אצל הראשל"צ. באדיבות המצלם
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר