בעקבות חשיפת "כיכר השבת"

נושמים לרווחה: הקיצוץ במלגת האברכים יוקפא זמנית

החשש בעולם התורה, בשל חשיפת "כיכר השבת" על קיצוץ תקציב הישיבות והאברכים ב-100 ש"ח לכל אחד, בעיצומה של תקופת החגים בה ההוצאות גדלות - הוסר זמנית: הקיצוץ הוקפא (חרדים)

ישראל כהן וישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' בתשרי תשע"ז | 06.10.16
(צילום: Abir Sultan/ Flash 90)

בעקבות חשיפת "כיכר השבת": הקיצוץ במלגת הקיום לאברכים ובחורי ישיבות ערב החגים תשע"ז - הוקפא לחודשים הקרובים, בפעילותם של הנציגים החרדים, בהם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן וסגן שר החינוך מאיר פרוש.

כידוע, ההוצאות בכל משפחה יהודית עולות ורבים מתקשים לעמוד ביוקר המחיה, אך תקציב הישיבות והכוללים היה אמור לספוג ירידה מהחודש הנוכחי, כך שראשי המוסדות יקבלו מאה ש"ח פחות עבור כל אברך/תלמיד ישיבה בחודשים הקרובים, עד לסיום השנה למניינם.

הסיבה לכך היא לכאורה טכנית, גידול בכמות התלמידים בלי עין הרע, כך שהתקציב שאושר לשנה הקרובה מתחלק בין יותר אברכים ותלמידים. ראשי המוסדות סיפרו ל'כיכר השבת' כי הופתעו לגלות זאת ועדכנו בשעות האחרונות את הח"כים על כך.

התקציב תוכנן למספר תלמידים מסוים וברגע שחל גידול הרי שהסכום פר תלמיד יורד באופן אוטומטי. העוגה צריכה להתחלק ליותר אנשים ולכן במציאות כל אחד מקבל פחות.

לטענתם, אין כרגע את מי להאשים אבל היה צריך לדאוג לדבר כזה מלכתחילה ולהגדיל את התקציב לאור הגידול המתוכנן.

אך כאמור, בשעות האחרונות הקיצוץ המדאיג הוקפא לאחר כינוס דיון חירום על ידי סגן שר האוצר, בהשתתפות בכירי אגף התקציבים באוצר וגורמים רלוונטיים במשרד החינוך שהוסמכו לשם כך על ידי השר נפתלי בנט, בסיומו הוחלט על ההקפאה המבורכת.

ל"כיכר השבת" נודע כי בלשכתו של סגן שר החינוך פרוש פועלים מאז הפרסום הבוקר כדי למצוא פתרון קבוע לבעיה שנוצרה - שהביאה לתקציב מופחת לכל תלמיד.

במקביל הגיעו נציגי האוצר ללשכתו של גפני שם ניהלו דיון על מנת למצוא פתרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר