תקדים מסוכן

בוטל לחלוטין אירוע הסליחות "מרימים לכיפור" בתל אביב

לאחר שהאירוע "מרימים לכיפור" הוסב לעצרת סליחות בלבד בשל הלחץ הציבורי הודיעו סופית המארגנים כי האירוע שתוכנן ליום ראשון הקרוב בוטל לחלוטין ולא יערך בשום מתכונת (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכיכר תישאר ריקה (גיל יערי, פלאש90)

בוטל לחלוטין אירוע "מרימים לכיפור" שתוכנן להתקיים ביום ראשון בערב בכיכר רבין בתל אביב, כך דווח הבוקר (ו') ב'הארץ'. הסיבה ככל הנראה הלחץ הציבורי והתערבותה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שטענה כי אירוע בו יש הדרת נשים אמור להיות מבוטל לחלוטין גם אם אין בו סיוע תקציבי של העירייה.

כזכור, בעקבות הביקורת הציבורית שהתעוררה על הדרת נשים מהמופע, שבו תוכננו לשיר זמרים גברים בלבד, הודיעו בשבוע שעבר מארגני האירוע על הסבתו לעצרת סליחות בלבד אך כאמור גם היא בוטלה כשרק אתמול אישרו המארגנים ל'הארץ' על ביטולה הסופי.

מדובר בתקדים בעייתי במיוחד שכן על פי אמות מידה אלו לא ניתן לערוך שום עצרת תפילה או הופעת מוזיקה על פי רוח ההלכה מבלי ליצור בעייתיות חוקית. כזכור, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, דרשה מעיריית תל אביב הבהרות וביקשה לדעת האם במתכונתו החדשה של "עצרת סליחות" צפוי האירוע לכלול השתתפות שוויונית של נשים. זילבר הדגישה כי על רשות מקומית מוטלת חובה למנוע את קיומו של אירוע מפלה במרחב הציבורי. לדבריה, עיריית תל אביב הייתה צריכה לפסול את המופע בכיכר רבין בשל הדרת נשים. "הימנעות מכוונת משירת נשים באירוע ציבורי הוא מעשה מפלה הפוגע בכבודן של נשים באשר הן נשים", כתבה לראש העיר תל אביב, רון חולדאי וליועץ המשפטי לעירייה, עו"ד עוזי סלמן.

עו"ד סלמן השיב לה השבוע ודחה את טענתה כי העירייה הייתה צריכה למנוע את קיום המופע בכל מקרה. "עיריית תל אביב-יפו פעלה כדין כאשר משכה ידה מן האירוע נשוא מכתבך ובמסגרת סמכותה (וליתר דיוק, העדר סמכותה) כאשר נמנעה מלהורות על ביטולו", כתב במכתב תשובה. "האירוע נשוא מכתבך איננו אירוע עירוני. מדובר ביוזמה פרטית לקיום אירוע פתוח לציבור, שמטרתו המוצהרת הייתה, כאמור במכתבך, 'קירוב לבבות, העברת מסר של סליחה, חמלה ואחדות בחברה הישראלית. בנסיבות אלה אין תמה על כך שעיריית תל אביב-יפו מצאה בו עניין ובחרה להיות שותפה לו. עובדה זו השתנתה לאחר שהובא לידיעת העירייה, כי יוזמי האירוע אוסרים באופן מכוון על השתתפות נשים במופע המוזיקלי, שאז הודיעה העירייה לאלתר כי לא תיקח חלק כלשהו באירוע".

היועץ המשפטי של עיריית תל אביב ציין כי לפי פקודת המשטרה, "משטרת ישראל היא הרשות המוסמכת ליתן רישיון לקיום 'אסיפה' מהסוג המדובר, אירוע במסגרתו מבקש ציבור לממש את זכותו לחופש הביטוי, ובכלל זה מוסמכת המשטרה להתנות את הרישיון בערובה, בתנאים או בסייגים אחרים או לסרב ליתן את הרישיון. הנה כי כן, ולמגינת לבנו יש לומר, לעירייה אין סמכות על פי חוק לאשר או לדחות בקשה לרישיון לקיום אירוע חופש ביטוי, והחוק אף לא מקים חובת היוועצות עמה טרם ההחלטה בבקשה", הדגיש והוסיף כי "עמדת העירייה בהקשר זה מוגבלת לבחינת התקיימותם של התנאים הפיסיים לקיום האירוע במרחב הציבורי, וממילא אין היא מוסמכת לבחון את מתכונתו או אופיו של האירוע וודאי שלא לפעול בעניין, כפי שמשתמע ממכתבך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר