המירוץ לנשיאות

קרב הקלטות והדלפות בדרך לבית הלבן

הבחירות הסוערות לנשיאות ארצות הברית מתקרבות, והעימות בין המועמדים מתלהט: הקלטות מביכות של טראמפ נחשפו בארה"ב, וויקיליקס חשף מיילים סותרים של קלינטון (מהעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International)

מערכת הבחירות בארה"ב לשיאים חדשים: הקלטות מביכות של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ פורסמו ב"וושינגטון פוסט" במהלך סוף השבוע. במקביל, ה"ניו יורק טיימס", אחד מכלי התקשורת החשובים ביותר בעולם שתומך באופן מוצהר בהילרי קלינטון, חשף תלונה שהוגשה בעבר נגד טראמפ.

ההקלטה של טראמפ מכילה התבטאויות קשות ומכוערות שלו כלפי נשים, והוקלטה בשנת 2005 במסגרת שיחה שקיים טראמפ עם מגיש טלוויזיה. טראמפ התייחס לאירועים האחרונים בציוץ שפרסם בטוויטר: "בהחלט אלה היו 24 שעות מעניינות".

במקביל, עיתונאי ה"וושינגטון פוסט" רוברט קוסטה דיווח כי שוחח טלפונית עם טראמפ וזה הצהיר בפניו כי אין לו כוונה לפרוש מהמירות בעקבות סערת הקלטות. "הייתי במצבים כאלה בעבר. אני יודע איך להתמודד עם זה והתמודדתי עם זה כבר בעבר. החיים בהחלט מעניינים. קיבלתי אלפי הודעות תמיכה לאחר שההקלטה פורסמה".

בנוסף, טראמפ פרסם סרטון התנצלות בעקבות הדברים החריפים שנשמע אומר בסרטון מ-2005. אלא שהדבר כבר מחולל סערה במפלגה הרפובליקנית, ושני סנאטורים הודיעו כי הם מושכים את תמיכתם בטראמפ. סגנו של טראמפ הגיב גם הוא לקלטת ואמר: "כבעל ואב, חשתי עלבון מהדברים. אני לא יכול להגן על דבריו. אני שמח שהוא הביע חרטה והתנצל בפני העם האמריקני".

"אני מתחייב להיות אדם טוב יותר ממחר ולעולם לא אאכזב אתכם" אמר טראמפ בסרטון ההתנצלות שפרסם. "בואו נהיה כנים. אנחנו חיים בעולם האמיתי. זה לא יותר מהסחת דעת מהנושאים החשובים שאנחנו מתמודדים מולם כיום. אנחנו מאבדים משרות, אנחנו פחות בטוחים משהיינו לפני שמונה שנים, וושינגטון הרוסה לחלוטין. הילרי קלינטון ואנשים מסוגה דרדרו את המדינה שלנו. אמרתי דברים טיפשיים, אבל יש הבדל בין מילים למעשים". טראמפ האשים את קלינטון ובעלה במעשים חמורים, והזהיר: "אנחנו נדון בזה בימים הקרובים. נתראה בעימות ביום ראשון".

במקביל כאמור, "הניו יורק טיימס" שתומך בצורה מפורשת בקלינטון מתחילתו של המירוץ לנשיאות, חשף כי בשנת 1997 הוגשה נגד טראמפ תביעה מצד אישה שטענה כי הותקפה על ידי טראמפ. האחרון הכחיש את הטענות נגדו.

גם מחנה קלינטון הובך בסוף השבוע. אתר ויקיליקס עמד בהבטחתו ופרסם תכתובות מיילים בין אנשי מטה הבחירות של קלינטון, מהם עולה למשל כי דעותיה הכלכליות רחוקות מאוד מאלו שהציגה במהלך קמפיין הבחירות שלה. ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות, הצהיר לאחרונה כי יפרסם מידי שבוע עד לבחירות ב-8 בנובמבר הדלפות הקשורות לבחירות בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר