"זה התרנגול יילך למיתה"

באמצע הכפרות: שני תרנגולים מתו על ראשו של הילד

מקרה מלחיץ במיוחד התרחש אמש במהלך עריכת מנהג הכפרות, כאשר שני תרנגולים, בזה אחר זה, מתו על ראש הילד הקטן באמירת: "זה התרנגול יילך למיתה". וכיצד הרגיע הרב את ההורים? (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
תרנגול של כפרות (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

בטרם התקדש עלינו יום הכיפורים, עם ישראל חוזר בתשובה, מתחזק ומקבל על עצמו קבלות טובות, כדי להיחתם לטובה לשנה החדשה, בין היתר, עורכים בני ישראל את מנהג הכפרות, מי בתרנגולות ומי בכסף, לכפר על החטאים והעוונות.

מקרה מעניין - מחד, ומלחיץ - מאידך, התרחש אמש (ראשון) באחד ממוקדי עריכת הכפרות בתרנגולים בירושלים.

היה זה כאשר למקום הגיע אחד מאברכי ירושלים, יחד עם בניו ומשפחתו, בכדי לערוך את מנהג הכפרות כנהוג בקהילות הקודש.

אלא שכאשר הגיע לבנו הקטן, בן שנה וחצי בלבד, שישב בעגלה, אירע דבר מוזר ומלחיץ. בעודו אוחז בתרנגול כפי שצריך, מסובב אותו מעל לראש הילד ואומר: "זה התרנגול יילך למיתה", התרנגול לפתע מת בידיו.

האב המבוהל מיהר לקחת תרנגול אחר, אלא שלתדהמתו ולבהלת בני המשפחה, הדבר אירע בשנית. בעודו מסובב את התרנגול מעל לראשו של הילד ואומר: "זה התרנגול יילך למיתה", התרנגול מת בידיו.

רק בפעם השלישית, כשלקח שוב תרנגול ועשה שוב את הכפרות, התרנגול נותר בחיים.

כיהודי מאמין הוא ניגש בבהילות אל מורו ורבו בכדי לשאול אותו: "מה זה אומר ששני תרנגולים מתו מעל ראשו של הילד בעיצומם של הכפרות?".

הרב מיהר להרגיע את האברך המבוהל ואמר לו שאין להם לחשוש משום דבר. "היום אסור לעשות כפרות ברחוב", אמר הרב, "זה בושה וחרפה שמשאירים תרנגולים יום שלם בתוך קופסאות בלי לתת להם מים לשתות. התרנגולים האלה גוססים וזה צער בעלי חיים. צריך להפסיק עם זה".

הרב הוסיף ואמר כי "המנהג לעשות על תרנגולים הוא על תרנגולים בלי להתעלל בהם. היום זה נעשה בהפקרות. בכל פינה של רחוב יש קופסאות של תרנגולים, אחד על השני, ויכולים לשים אותם שם 15 שעות רצוף, זה צער בעלי חיים. מה הפלא שהם מתים ככה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר