המתנדבים החרדים יודעים?

בלב הטמפל הרפורמי: נשיא איחוד הצלה אלי ביר

מה לנשיא ארגון 'איחוד הצלה' אלי ביר ולטמפל הרפורמי המפורסם, 'בית העם' במיאמי שבפלורידה? ביר בתגובה: "הוזמנתי לתת הרצאה מאלפת והגעתי. לא נתרם שם כסף כי מנהג בית הכנסת לא לעשות התרמות במקום" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ביר והרבאיי הרפורמי (צילום: מתוך ה-facebook של Temple Beth Am)

זעזוע: נשיא ארגון 'איחוד הצלה', אלי ביר, הופיע לפני כשלושה שבועות וחצי בטמפל הרפורמי 'בית העם' במיאמי שבפלורידה, בתפקידו הרשמי כנשיא הארגון החשוב שמתנדביו בישראל עסוקים כל העת בהצלת חיים, ונשא דברים מול המיקרופון הפעיל.

אלי ביר, שהיה בין מקימי ארגון 'איחוד הצלה' לפני כעשור, בשנת 2006, בעקבות מלחמת לבנון השניה, משמש בשנים האחרונות כנשיא הארגון המפורסם, ועושה רבות בשליחויות התרמה וגיוס כספים משועי עולם מכל הסוגים למען ארגון ההצלה.

אלי ביר ב"טמפל" (צילום מסך)

הטמפל הרפורמי המפורסם 'בית העם' שבמיאמי, בראשות הרבאיי ג'רמי ברס, נחשב כמשתייך לזרם הרפורמי האוהד את הציונות ואת מדינת ישראל - בשונה מחלק נכבד ועיקרי מהזרם הרפורמי בחו"ל המזוהה יותר עם ארגון 'ג'יי סטריט' השמאלני-קיצוני - נוהג לארח פעמים רבות אישים מישראל.

זוהי הפעם הראשונה שאדם המשוייך במוצהר לציבור הדתי, ועוד בכובעו כנשיא ארגון נכבד שרוב מתנדביו ושדרת הניהול שלו הם מקרב בני הציבור החרדי, מופיע כך בהתרסה במקום רפורמי, שה"חזנים" בו הם בדרך כלל... חזניות - והכל כדי לגייס כספים ל'איחוד הצלה'.

מטעמו של אלי ביר נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "אלי ביר, מייסד איחוד הצלה ומייסדם של ארגוני הצלה רבים בעולם, מוזמן בכל עת לדבר בפני קהילות רבות ברחבי העולם, ולכן הוא דיבר מול קהילה זו בפלורידה. ביר הוא אדם שומר מצוות וכך מחנך גם את ילדיו. ההרצאה התקיימה ביום שישי בצהרים, לא בשבת. ביר נוהג לומר 'אבוא לדבר על הצלת חיים בכל מקום שיש בו יהודים בעולם וזאת בתנאי שאזכה להרבות הצלת חיים'".

יצויין, כי גורמים בארגון 'איחוד הצלה' מאשימים את אנשי מד"א כמי "שעומדים מאחורי מסע הכפשות זול ומכוער כנגדם, תוך שהם לא בוחלים באמצעים כדי להכפיש את מפעלותיו החשובים של ארגון איחוד הצלה - אותו הם תופסים כמתחרה להם".

אלי ביר מסר: "הוזמנתי לתת הרצאה בבית הכנסת ונעניתי ברצון כמו לכל מקום שמזמינים אותי. נתתי הרצאה לפני כניסת שבת וזה היה התנאי שלי וגם השתכנתי בבית שומר כשרות ומצוות של יהודים ממקסיקו. לא נתרם שם כסף כי מנהג בית הכנסת לא לעשות התרמות במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר