מכתב מיוחד

שר התורה: לבדוק שהנייר הביתי לא מיוצר בשבת

בפסק ההלכה מצטרף הגר"ח קנייבסקי לקריאת גדולי ישראל על ידי הוועדה למען השבת, כי הרוכשים נייר ממפעלים שמחללי שבת מסייעים לעוברי עבירה: "לא לרכוש בין במישרין ובין בעקיפין" (חרדים, שיווקי)

הגר"ח קנייבסקי שליט"א בביקור נדיר במפעל שניב (באדיבות המצלם)

במכתב מיוחד שמתפרסם היום (שני), פוסק מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי יש לברר ולחפש את מקור הנייר הביתי שאינו מחילול שבת.

מרן שר התורה כותב בכתב ידו כי "לדאבון לב עדיין רוב הנייר הביתי המיוצר בארצנו הקד' מגיע ממפעלים מחללי שבת, ולכן כל אחד צריך לברר את מקור התוצרת ולא לרכוש תוצרת זו בין במישרין ובין בעקיפין".

הגר"ח קנייבסקי, אשר שמע על היקפי חילולי השבת הנעשים בארץ על ידי מפעלי התעשייה השונים, וכל זאת כדי שלא לאבד ממון רב בהשבתת המכונות, הזדעזע ופסק כי גם על ידי קנייה בלתי ישירה של מוצאי נייר אלו, יש סיוע לעוברי עבירה ועל כן הוסיף במכתבו כי החובה לברר את מקור התוצרת היא "בין במישרין ובין בעקיפין".

וועדת הרבנים למען קדושת השבת בארץ, פרסמה כבר בעבר בשם גדולי ישראל כי יש לקנות ולסייע רק בידי שומרי שבת ורכישות מוצרים ממפעלים של מחללי שבת מסייעים לעוברי עבירה.

עם פרסום מכתבו המעורר של מרן הגר"ח קנייבסקי, קראו רבנים ואישי ציבור לעורר בקרב הקהילות כי עדיין מצויים בחנויות גם מוצרים מחברות נייר מחללי שבת ולפעמים קורה שבשוגג ובלא יודעין, יוצא ונכשלים ציבור יראי השם, גם אלו המקפידים על קלה כבחמורה.

מכתב הגר"ח לקריאת הוועדה לקדושת השבת. באדיבות המצלם
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר