"כמו אקדח מלא כדורים"

הרב פסק: אב שקונה לילד אופניים חשמליים - שותף לרצח

הגאון רבי יצחק זילברשטיין, פסק בימים האחרונים, ערב יום הכיפורים, כי אסור להורים לקנות לילדיהם אופניים חשמליים • "זה כאילו נותן לילדו אקדח מלא כדורים; אותם הורים - שותפים לרצח" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב יצחק זילברשטיין (צילומים: בעריש פילמר, שאטרסטוק)

"הורה שנכנע לילדו ורוכש לו אופניים חשמליים, ייחשב שותף לרצח ויתבע על כך אם חלילה יקרה משהו", כך פסק הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק.

בשיחה עם העיתון "יתד נאמן", נשאל הרב זילברשטיין, האם מותר להורים לרכוש לילדיהם אופניים חשמליים או להתיר להם לנסוע על הכלי הזה.

הגר"י השיב בנחרצות כי "אין להרהר בנידון כלל ולאור המקרים הרבים והקשים של התאונות והאסונות המתרחשות עם אופניים חשמליים, יש להתייחס אליהם כאל כלי המסכן את הציבור באופן וודאי".

"יידעו ההורים שנתנו הסכמתם לילד לרכב על האופניים החשמליים", מוסיף הרב זילברשטיין, "כי הם שותפים לרצח ממש, כי כתוב במסכת שבועות דף ל' עמוד ב' בתוספות שכל מי שיכול למנוע מהזולת מלחטוא חטא ולא מונע מאתו, נתפס באותו עוון. ולכן אותם הורים ייחשבו בשמיים כשותפים לאותו עוון אם חלילה יקרה משהו. הם ייתבעו על כך וייחשבו לרוצחים לכל דבר".

איך יתמודד אב מול מסע שכנועים ולחצים של הילד ולא ישבר?

הרב זילברשטיין: "צריך לומר לאותו הורה דבר אחד בלבד, שאופניים חשמליים הם כמו רובה. שיחשוב כאילו נתן לילדו אקדח מלא כדורים. זה לא שונה כלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר