אחרי ההיעדרות: הרב קלמנוביץ חזר לסלבודקא

אחרי שבראש השנה נעדר מסלבודקא, ובחר להתפלל בנפרד עם מודחי הפלג הירושלמי, ביום כיפור שב הגר"י קלמנוביץ להתפלל בישיבה הוותיקה (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"י קלמנוביץ (באדיבות המצלם)

בניגוד לראש השנה, אז התפלל הגר"י קלמנוביץ, המזוהה כיום עם רבני "הפלג הירושלמי" במניין נפרד ולא בישיבת סלבודקא כפי שנהג בשנים עברו, הרי שאת תפילות יום הכיפורים עשה הרב קלמנוביץ במחיצת רבני ותלמידי ישיבת סלבודקא כמנהגו בכל השנים.

אחד מבניו טען כי "הסיבה שהוא נעדר בראש השנה היא עקב מצבו הבריאותי וללא שום קשר לדבר אחר. מכיון שביום כיפור הוא יישן בסמוך לישיבה - אז הגיע להתפלל כרגיל בישיבה".

מנגד, מקורבים אחרים מסבירים כי מלכתחילה היה הסדר לפיו בראש השנה יתפלל הרב קלמנוביץ בנפרד יחד עם תלמידיו המזוהים עם הפלג הירושלמי, ביניהם גם חזנים שפוטרו ממשרתם - אולם ביום כיפור הוא לא ויתר על מנהגו העתיק להסתופף בצילם של ראשי ישיבת סלבודקא והתלמידים.

בתוך כך, בישיבת סלבודקא הוחלפו החזנים הוותיקים במנחה ובנעילה. לתפילת מנחה ניגש השנה - במקום מנהל הישיבה הרב שולם פישר - מחליפו הרב צבי אפרים וייס. בתפילת נעילה - במקום הרב פנחס סגל - ניגש השנה הגרב"צ חדש, חתנו של הגרמ"ה הירש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר