"מדירים אותנו"

החרדים נגד 'מחיר למשתכן' ברמת שלמה

ח"כ משה גפני מחד, וסגן ומ"מ ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש מאידך - במכתבים חריפים נגד מכרז "מחיר למשתכן" בשכונת רמת שלמה בירושלים בטענה להדרת הציבור החרדי (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Lior Mizrahi/Flash90)

יו"ר ועדת הכספים מחד וסגן ומ"מ ראש עיריית ירושלים מאידך, יוצאים - כל אחד בבטאונו הוא - נגד התוכנית החדשה של "מחיר למשתכן", בעקבות המכרז בשכונת רמת שלמה בירושלים שעומד להיסגר בימים אלו.

לפי הדיווח ב"יתד נאמן", הבוקר, ח"כ משה גפני פנה לראש מטה הדיוק אביגדור יצחקי ודרש ממנו לבטל מיידית את המכרז ולפרסמו מחדש בעיתונות החרדית לטובת הציבור החרדי.

לטענת גפני, המכרז שאמור לפנות לציבור החרדי כלל לא פורסם בעיתונות החרדית, אלא בתקשורת הכללית, ובעקבות כך המשך המכרז במתכונתו הנוכחי יגרום פגיעה חמורה בצביון ובאופי השכונה בשל הדרת זוגות צעירים חרדים מהשתתפות במכרז, ומנגד עידוד זוגות מהמגזר הכללי לרכוש דירות בשכונה,

"מדובר בגזילת כבשת הרש, המכרז 'מחיר למשתכן' הנוכחי הוא היחיד בכל רחבי הארץ בשכונה חרדית, ופונה למגזר החרדי, ואת זה לא פרסמו לציבור החרדי...", כתב גפני.

בהמשך נכתב ביתד נאמן כי הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, שוחח בנושא בערב יו"כ עם ח"כ משה גפני ויו"ר סיעת יהדות התורה בעירית ירושלים אליעזר ראוכברגר, וביקשם לפעול בכל דרך כדי להביא לביטול המכרז.

"ראשי משרד האוצר והשיכון הצהירו שהם רוצים לשווק אלפי דירות לציבור החרדי", אמר הגר"ד כהן, "הם טוענים שבערים חילוניות או מעורבות יש קושי לשווק לציבור החרדי, אבל לפחות שבשכונה חרדית טהורה כמו רמת שלמה, שישווקו לציבור החרדי ולא יסתירו מהציבור הזה את המכרז. צריך לדרוש את ביטול המכרז ולוודא שישווקו את הדירות האלה לאברכים".

גם ח"כ יעקב אשר, המכהן כיו"ר השדולה המוניציפאלית בכנסת פנה בשבוע שעבר בדחיפות בנושא זה למנכ"ל משרד השיכון ולראש מטה הדיור בדרישה מיידית לבטל את המכרז במתכונתו הנוכחית, ולפרסמו מחדש לאחר פרסום ייעודי למגזר החרדי.

ב"יתד נאמן" מודגש כי קיימת גם בעיה בעצם שיטת המכרז ל'מחיר למשתכן' - תקנות חדשות שקבעו לאחרונה במשרדי האוצר והשיכון בשיטת ההתמודדות במכרזי מחיר למשתכן, מאפשרות התמודדות במכרזים רק לקבוצה סגורה של 60 אלף זכאים שהזדרזו להירשם לתכנית מחיר למשתכן ('סדרה א').

כתוצאה ישירה מכך, מכרזי 'מחיר למשתכן' המתפרסמים בימים אלה מושכים נרשמים רבים מכלל המגזרים באוכלוסייה, בלי שתינתן תשומת לב כבעבר לחלוקה בהתאם לאופי השכונות והערים בהן מתפרסמים המכרזים.

"לא יתכן שכאשר ישנה אפשרות לשווק מאות יחידות דיור שיתנו פתרון מעשי למאות משפחות בציבור החרדי, אפילו לא יגיע לידיעתו. מטה הדיור במשרד האוצר ובמשרד השיכון, המדברים גבוהה גבוהה על רצונם להעניק פתרונות דיור לציבור החרדי וכאשר נקרית הזדמנות כזו, הם אפילו לא מביאים את עובדת המכרז לידיעת הציבור החרדי, שלא לדבר על כך שהיה צריך לפעול שהמכרז יהיה ייעודי לציבור החרדי בלבד וזאת בהתאם לאופי השכונה". אמר גפני.

מנגד, בעיתוני "אגודת ישראל", "המודיע" ו"המבשר" מדווחים כי סגן ומ"מ רה"ע ירושלים יוסף דייטש פנה במכתב בהול לשרי האוצר והשיכון בדרישה דומה: "להקפיא מיידית את מכרז 'מחיר למשתכן' בשכונת רמת שלמה בירושלים שיפגע באופי השכונה".

דייטש כותב כי על אף היותם של רבים מהציבורים הדתי החרדי עונים על קרטריונים של מחיר למשתכן הרי שבשל העובדה שציבורים אלו לא נחשפו לפרסומים שקראו לזכאים להצטרף לתוכנית נותרו רבים מהם עדיין מחוץ לתוכנית.

בנוסף קובל סגן ראש עיריית ירושלים על כך שבאופן אבסורדי שיטת הביצוע של מכרז המחיר למשתכן חותרת תחת היותה של שכונת רמת שלמה שכונה חרדית.

"החלטת משרד השיכון לשווק מאות יח"ד בשכונת רמת שלמה, שהינה שכונה חרדית מובהקת, דווקא במסלול של 'מחיר למשתכן' לזכאי סדרה א' -מדירה רבים מהזכאים הדתיים והחרדיים מלהתמודד במכרז זה. משרד השיכון אף נמנע מלפרסם במדיה החרדית את עובדת שיווק הדירות בשכונת רמת שלמה", נכתב בפניה הדחופה.

"כפועל יוצא מכך", מוסיף דייטש, "אותו ציבור שהודר ע"י משרד השיכון מלהיות חלק מאותם זכאים במסלול של 'מחיר למשתכן' , מודר כעת בשנית, עם הוצאת מכרז זה. מדובר בזוגות צעירים ומחוסרי דיור המתגוררים במקום, ומשוועים למלאי דירות נוסף על הקיים שיאפשר להם לרכוש דירה בשכונת מגוריהם.

"שיטת הביצוע החדשה של מכרזי 'מחיר למשתכן' חותרת תחת היותה של שכונת רמת שלמה שכונה חרדית לכל דבר מזה שנים רבות. בעקבות הנחיות משרד השיכון, הזכאים היחידים שיהיו רשאים לרכוש דירות במכרז הנערך בשכונה בימים אלה, הינם זכאים מהציבור הכללי, שאינם קשורים ולו במעט לאופי השכונה או לעיר אך זכו להיות מוגדרים כזכאים של סדרה א' במסגרת מסלול של 'מחיר למשתכן'. מצב אבסורדי זה פוגע הן בזכאים מהציבור החרדי שנמנע מהם להתמודד על דירה במכרז, והן בזכאים מהציבור הכללי, שבמקום להתגורר באזור המתאים לאופיים, עלולים למצוא את עצמם כמיעוט בתוככי שכונה חרדית וותיקה".

המכתב של יוסי דייטש
המכתב של יוסי דייטש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר