סיפורו ההירואי של חנוך גרינפלד

האב משחזר: "חשבתי שרק אני נשארתי ואז שמעתי 'אבא'"

חנוך גרינפלד, אבי שני הילדים שנהרגו בתאונת הדרכים הקשה בערב יום הכיפורים בגיאורגיה, סיפר את מה שקרה לאחר שהג'יפ בו נסעו התהפך ונפל מהצוק וכיצד הציל את ילדו הקטן (חדשות בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
חנוך גרינפלד על רקע זירת התאונה (צילומים: קבוצת "מדברים תקשורת", מתוך פייסבוק)

הבמאית שושנה גרינפלד, אחותו של חנוך גרינפלד ממעלה מכמש שבמטה בנימין, ששני ילדיו - אחינועם בת ה-10 ונבו בן ה-5, נהרגו בתאונת הדרכים המחרידה בערב יום הכיפורים בגיאורגיה סיפרה בדף הפייסבוק שלה את סיפורו על התאונה הקשה והצלת שאר משפחתו.

"הלילה היה ערפילי נסענו על עשר קמ"ש. ברגע אחד, אני לא יודע מה קרה, ולמה, הרכב איבד שליטה והתהפכנו למורדות הצוק. זה עניין של שניות. אני לא זוכר מה קרה, כשפתחתי עיניים הייתה דממת מוות. וחושך", סיפר גרינפלד.

"ברגע הראשון חשבתי שאני מת ושככה זה נראה אחרי המוות. אבל אז ראיתי את אחינועם וכשהבנתי שהיא לא איתנו רציתי באמת לא להיות. הרמתי אותה. חשבתי שרק אני נשארתי. הסתכלתי לקצה הצוק אבל אז שמעתי קול קטן קורא לי: ׳אבא" זה היה עברי שהציל את חיי. התחבקנו השארתי אותו בנקודה מסוימת ביקשתי ממנו לחכות לי אבל ראיתי שהוא הולך אחרי לכל מקום ופחדתי עליו".

"מצאתי את נעה (אשתו שנפצעה קשה נ.ל) למטה היא שאלה איפה הילדים ואמרה שהיא לא מרגישה את הרגליים. לא סיפרתי לה על אחינועם. עברי המשיך ללכת אחרי לכל מקום. מצאתי את חבל הסנפלינג שהבאתי איתי ועוד כמה חפצים שהג׳יפ המתגלגל השאיר אחריו. עליתי למעלה עם עברי עד למקום שבו כבר לא יכולתי לטפס כשאני סוחב אותו. קשרתי אותו שלא ייפול והבטחתי לו שאחזור לקחת אותו".

גרינפלד מתאר את רגעי האימה כשהבין שאם לא יפעל במהירות אפסו סיכוייהם, "מולי היה קיר תלול גבוה מאוד. שלוש פעמים ניסיתי לטפס נאחז בכל מה שיכולתי והחלקתי למטה כשאני עוצר את עצמי על אחד הסלעים. ראיתי אורות של ג'יפ מתקרב וידעתי שזה הצ'אנס האחרון שלנו. אני לא יודע איך אבל אז פשוט טיפסתי למעלה עצרתי את הג'יפ, ירדו שלושה גיאורגים גברתנים".

"קשרתי את החבל לוו הגרירה שלהם וניסיתי להסביר להם שאני רוצה שיעזרו לי לרדת כי הבן שלי שם. הם ואני מדברים בשתי שפות. כשהם הבינו שאני רוצה לרדת הם נבהלו ואמרו לי: "לא לא לא" ותפסו אותי בכוח כדי שגם אני לא ארד
אבל אני הבטחתי לעברי שאחזור לקחת אותו", מתאר גרינפלד את רגעי הלחץ. "
עשיתי את עצמי כאילו שאני מסכים לא לרדת, ואז כשהם עזבו אותי ברחתי וגלשתי למטה עם החבל. קשרתי את עברי וצעקתי להם שימשכו אותי הם העלו אותנו למעלה במהירות".

"למרות שהיה קור כלבים, אחד מהם הוריד את החולצה והמעיל, וכיסה אותי ואת עברי הם הזמינו צוותי חילוץ שעבדו במיומנות וחילצו את כל היתר", מספר גרינפלד.

על פי הדיווחים מגיאורגיה, באזור התאונה שרר מזג אוויר קשה במיוחד שכלל סערת ברקים וערפל כבד. על פי ההערכות, תנאי הראות הקשים עקב הערפל כפי שתיאר האב הם שהובילו לתאונה הקטלנית, שבה נהרגו נבו בן החמש ואחינועם בת העשר. אתמול הוטסו לישראל בדחיפות ההורים נעה וחנוך ושני אחיהם, שנפצעו באותה תאונה כדי לקבל טיפול רפואי ראוי. כאמור, האם נפצעה באורח קשה והאב והילדים יפתח ועברי נפצעו בינוני וקל בתאונה.

חנוך גרינפלד, ששוהה לצד ילדיו במחלקת הילדים בהדסה עין כרם, ביקש להודות לכל המסייעים למשפחתו: "האנשים בארץ ובגיאורגיה, ישראלים שהופיעו בכל מקום, בכל מהלך. לצוות החילוץ, לחפ"ק שהוקם בארץ ולכל מי שעזר לפתוח את שדה התעופה לשם הטסתנו, לצוות הטראומה בבית החולים הדסה שחיכה לנו בהמוניו כאן ומטפל בנו".

הבוקר נמסר על שיפור קל במצבה של האם, נועה גרינפלד, שנפצעה קשה בתאונה. היא עדיין מונשמת אך מתקשרת עם הצוות הרפואי כשאינה מורדמת.

בנוסף, האב ושני הילדים שאושפזו במצב קל ובינוני, צפויים להשתחרר היום מבית החולים.

התפללו לרפואת חנוך היינך בן בלהה חיה, נועה בת מרתה, יפתח מורדכי בן נעה ועברי יהודה בן נעה.

הלוויתם של הילדים אחינועם ונבו גרינפלד ע"ה, תערך מחר - יום שישי - בשעה 10:00 במצפה נטופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר