צרות בממלכה

אברכים ואנשי צוות מתלוננים: הרב סורוצקין חייב לנו כסף

אברכים ברשת 'עטרת שלמה' של הרב סורוצקין, כמו גם אנשי צוות בישיבות ובחיידרים, מתלוננים כי לא קיבלו משכורות מזה מספר חודשים, זאת בצלו של אירוע גרנדיוזי שמתוכנן לחורף הקרוב (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגאון רבי שלום בער סורוצקין (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ממלכת התורה של הגאון רבי שלום בער סורוצקין, "עטרת שלמה", מונה למעלה מאלף חמש מאות אברכים תלמידי ישיבות ואנשי צוות - בישיבות ובחיידרים, אך לאחרונה החלו להישמע רינונים על חובות כלפי האברכים.

אין ספק כי הרב סורוצקין עשה את הבלתי אפשרי בתחום הקמת עולם התורה, בפרט בתקופה בה יש סחף עבור אברכים לצאת לעבוד ולפרוש מספסלי הכולל, שם ניצב הרב סורוצקין בגאון ומחזיק את מיטב התלמידים והאברכים ומממן אותם בכספים שעובד עליהם לצורך כך ימים ולילות ממש.

אלא שלאחרונה החלו רינונים על כך שבחודשים האחרונים חייב הרב סורוצקין משכורות למאות אברכים, כאשר לחלקם הוא לא שילם מזה חודשים רבים.

הטענות הלכו וגברו על רקע העובדה שלאחר החגים מתכנן הרב סורוצקין להפיק אירוע גרנדיוזי ויוקרתי שייערך באצטדיון בעיר חולון בהשתתפות נגידים ותומכי תורה.

"כיכר השבת" יצא לבדוק במוסדותיו האם אכן הדברים מתנהלים כפי שזה נראה, ומסתבר כי הדברים אינם פשוטים. לא מעט אברכים הלינו על אי קבלת המשכורות שלהם, מזה תקופה של מספר חודשים. בנוסף, בישיבות ובחיידרים שתחת ניהולו של הרב סורוצקין לא קיבלו משכורות מחודש אדר האחרון.

אחד מאנשי הצוות, באחת מישיבות, מספר ל"כיכר השבת" כי אין לו לחם לאכול בבית כפשוטו. במענה לתלונות אנשי הצוות אומר הרב סורוצקין כי הם יכולים להתפטר וכי הוא מסוגל להביא לישיבה אברכים מהכוללים שלו והם ישמחו להרביץ תורה גם תמורת סכום סימלי.

לשאלת "כיכר השבת" האם לדעתם הרב סורוצקין במשבר או שזו תופעה חולפת או לחילופין אם הם יודעים מה הסיבה האמיתית לאי התשלום, ענו כולם כי במוסדות הרב סורוצקין יודעים כולם שכספי הנדיבים כולם זורמים כעת לבניית בית המדרש של הישיבה הגדולה שנבנה בפאר והדר לא רגיל ועבור אירוע ענק ומפואר מאוד שמתעתד הרב סורוצקין להפיק עבור חנוכת הבית לבנין המדובר.

"אנו מרגישים כמו בני ערובה, מצד אחד הרב סורוצקין חייב לנו עשרות אלפי שקלים ואם נעזוב אי אפשר לדעת מתי נקבל את זה, מצד שני לא שייך להמשיך ככה, אין לנו מה לתת לילדים לחג, זה ממש ככה. פשוט עצוב", הם אומרים בכאב. "היו תקופות בעבר שהיה קשה לרב סורוצקין אבל אז כולנו שתקנו כי ידענו שהוא עובד קשה בשביל כולנו אז מה לנו כי נלין עליו, אבל כעת שזהו סוד גלוי לכולם שהכספים עוברים כולם לבניית בית מדרש למוסד אחד מתוך עשרות, התחושות הם קשות מאוד".

ו', אחד האברכים ברשת, אומר ל"כיכר השבת" כי "לא ייתכן שבשעה שאברכים רבים ממתינים לקבל את הכסף שחייבים להם, בוחרים בהנהלה להשקיע מיליונים באירוע ראווה שמטרתו לא ברורה".

חלק מהאברכים מציינים כי בעוד שברשתות כוללים אחרות חילקו תוספת של מלגה משמעותית לקראת החגים הרי שב"עטרת שלמה" לא קיבלו חלק מהאברכים אפילו את שכר הבסיס.

"נדמה שכל האנרגיות והכסף מושקעים בהפקת האירוע הגדול ופחות בדאגה ללחמם של האברכים ובני ביתם. חבל מאוד שכך הוא הדבר, הציפייה מבני תורה שיתנהגו אחרת ויוקירו דווקא את עמלי התורה ולא יסתנוורו אחרי הכבוד והפאר", הם מוסיפים.

גורמים המקורבים להנהלת הרשת אמרו ל"כיכר השבת" כי חלק מהמשכורות שולמו בערב יום כיפור האחרון.

גורמים אחרים מציינים כי מדובר בבעיה של תזרים מזומנים שצפוי לבוא על פתרונו בקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר