צביעות והזיה

הצעה: ניתוק הזיקה היהודית מהר הבית וי-ם

הפלסטינים צפויים להעביר באונסק"ו הצעה לנתק את הזיקה היהודית מירושלים ומהר הבית כ-50 מדינות צפויות לאשר את ההחלטה ההזויה שתנסה למחוק 3000 שנה (פוליטי, מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(Haytham Shtayeh/Flash90)

הוועד המנהל של אונסק"ו (בהשתתפות 58 מדינות) צפוי להעביר היום אחרי הצהריים (ה') הצעה הפלסטינית לנתק את הזיקה היהודית לירושלים ולהר הבית. על פי הדיווח ב-ynet, הפלסטינים דורשים משלחת בינלאומית של מומחים למקומות הקדושים לבחון את מה שהם מכנים הרס המורשת ההיסטורית והארכיאולוגית על ידי ישראל, תוך שורה של דוגמאות כולל קו הרכבת הקלה, חפירות ארכיאולוגיות כאלה ואחרות ועוד. בישראל החליטו בצעד חריג לפנות לעזרת הוותיקן, משום שההחלטה עשויה לפגוע גם בנוצרים.

יצוין, כי מי שפעל בשנים האחרונות להרס שיטתי של כל שרידי הארכאולוגיה היהודית בהר הבית היו אלו דווקא הפלסטינים שחפרו טונות רבות של עפר ושפכו אותם מחוץ להר. חוקרים ישראלים שבדקו את העפר מצאו בו עדויות רבות לקיומו של בית המקדש הראשון והשני על ההר.

כדי להתמודד מול האיום המדיני, ישראל פועלת בשבועות האחרונים מול המדינות החברות כדי לכרסם ברוב הפלסטיני. צרפת, שבאפריל תמכה בפלסטינים, הודיעה לישראל שהפעם תתנגד. גם ארה"ב פועלת לשכנע מדינות להתנגד. בין היתר, מבקשים הפלסטינים להציב משקיף קבע מטעם אונסק"ו בירושלים ושורה של גינויים על מעשים כאלו ואחרים כמו הרס "בית ספר" ליד כפר אדומים (ישראל טוענת שמדובר בקרוואן אחד רעוע ושבית הספר לא נהרס).

על פי הדיווח של איתמר אייכנר, בניסיון לבלום את הפלסטינים, פנתה ישראל לראשונה לוותיקן למרות שלשגריר שלהם באונסק"ו אין זכות הצבעה אבל הוא שותף לדינמיקה שמאחורי הקלעים. ישראל ניסתה לרתום את הוותיקן למהלך שכן הפלסטינים פועלים לנתק לא רק את הזיקה של העם היהודי להר הבית ולירושלים אלא גם את הזיקה הנוצרית. שגריר ישראל בוותיקן פנה לסגן שר החוץ של הוותיקן בנושא וביקש מהוותיקן לפעול כדי לשכנע המדינות החברות שלא לתמוך ביוזמה הפלסטינית.

השגריר הישראלי באונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, פועל במרץ כדי להגדיל את מספר המתנגדים להצעה הפלסטינית למרות שרוב הסיכויים שההצעה אכן תאושר בקלות ברוב גדול.

בתוך כך, משרד החוץ הפיץ חוברת מיוחדת כדי להילחם על הזיקה ההיסטורית של היהודים לירושלים. החוברת, שכותרתה "הקשר היהודי ההיסטורי לירושלים", הופצה ל-120 שגרירי מדינות העולם באונסק"ו – ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם – שמדינותיהם מקיימות קשרים דיפלומטיים עם ישראל. היא כוללת צילומים ודברי הסבר של פריטים ארכיאולוגים שנמצאו בארץ ישראל, חלקם בעת האחרונה, ומוכיחים חד משמעית: שהעם היהודי מחובר לירושלים מזה 3000 שנה.

הצילום הראשון בחוברת הוא של סמל המנורה – שהוצבה בבית המקדש היהודי בהר הבית ושלא בכדי הפך לסמל הרשמי של מדינת ישראל. מצד אחד נראה צילום של חרס משנת 66 לפני הספירה שעליו חקוק סמל המנורה ומצד שמאל פסל המנורה משנת 1956 שהוצב מול הכנסת בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר