מטיילים בחול המועד

הקסטל - פינה שקטה וירוקה ומורשת קרב

חול המועד הסוכות הוא הזמן הנכון ביותר לצאת ולגלות את נופי ארצנו, ובעיקר לנוח. מזג האוויר הנעים, חופשת בין הזמנים, והאטרקציות המיוחדות בסוכות - מזמנים את המשפחה לגיבוש והנאה. אז לאן יוצאים הפעם? (טיולים, שיווקי)

פינה שקטה וירוקה ליד ירושלים. הקסטל (צילום: רפי קוץ)

חופשת בין הזמנים הגיעה וכל המשפחה כבר מתכוננת לטיול המסורתי בחול המועד סוכות. רק מכינים את התיק ויוצאים לטייל. אבל לאן הפעם?

רגע לפני העלייה לרגל לירושלים, אפשר לקפוץ לאתרי התיירות שמקיפים את עיר הבירה, וליהנות מחוויה משפחתית, טיול חינוכי ומאתגר, ובעיקר כייף גדול.

כיכר השבת בשיתוף רשות הטבע והגנים, מביאים לכם את כל המקומות הנכונים לטיול בחול המועד סוכות. הפארקים והגנים הלאומיים ברחבי הארץ, מסלולי טיול מסודרים ובטיחותיים, ואטרקציות לכל הגיליאים.

אז מה הפעם?

חוויה ערכית ומהנה כאחד. הקסטל. (רפי קוץ)

אתר לאומי הקסטל

מה קורה שם? הפסגה המתנשאת מעל כביש 1 מסמלת יותר מכל את הקרבות על ירושלים במלחמת השחרור. האתר החדש לאחרונה במערך פעילות מתאגר כולל סרט, וביחד עם תצפית על הרי ירושלים משלב אתר חוויתי והיסטורי כאחד.

איך מגיעים? אתר לאומי הקסטל שוכן בפאתי היישוב מבשרת ציון שבהרי ירושלים. הגישה לאתר היא מכביש תל אביב - ירושלים (כביש 1). במחלף הראל פונים דרומה למבשרת ציון (כביש 3965). במעגל התנועה הראשון פונים ימינה לרחוב מעלה הקסטל ומשם ימינה לרחוב ראשונים ושמאלה לרחוב קרן קיימת לישראל, והוא מוביל לרחבת החניה של האתר.

מתי מגיעים? חול המועד סוכות, שלישי-חמישי, 18-20.10.

כמה עולה לנו? מבוגר -14 ש"ח, ילד ואזרח ותיק - 7 ש"ח. הפעילויות והסיורים בחוה"מ ללא תשלום נוסף.

ת'כלס, מה עושים שם? הגן הלאומי מסמל את מורשת הקרב של ישראל, אבל הוא גם פינה שקטה כדי לנוח בחופשה וטיול משפחתי בחיק הטבע. פיקניק יהיה מבורך (ללא הבערת אש) ותצפית מיוחדת על הרי ירושלים. אתר הקסטל מציג גם מערך פעילויות עם סיור מודרך וסרט המציגים את הקרבות על הקסטל.

הסיור המודרך: אורכו כשעה וחצי ומומלץ לגילאי 10 ומעלה. מתי? בימים שלישי-חמישי בשעות 9:00-12:00 כל שעה עגולה, וכן ב14:00. חוויה ערכית לילדים ונוער (והאמת? גם להורים).

מורשת קרב: באחד הלילות ב1948, לאחר השתלטות כוחות ישראלים, ריכזו הערבים מאות לוחמים למתקפת נגד. הקרבות הקשים בין הצדדים נמשכו 5 ימים. לוחמי הפלמ"ח נותרו מכותרים על פסגת ההר וגם לאחר שהגיעה תגבורת, נאלץ הכוח לבצע נסיגה שבמהלכה נהרג רוב הכוח. רק מאוחר יותר בלילה עלה כוח פלמ"ח מחדש לקסטל והשתלט עליו מחדש. שלב זה היווה נקודת מפנה בפריצת הדרך לירושלים.

אז איך מתקשרים? טלפון: 02-5955012 או פשוט בקרו באתר של רשות הטבע והגנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר