התיאבון גדל

הרפורמים דורשים בבג"צ שליטה בקרן למורשת הכותל

הרפורמים בדרישה לקבל נציגות בקרן למורשת הכותל ולהפקיע את הקרן מהנחיות הרבנות. בעתירה שהוגשה לבג"צ טוענים הרפורמים כי "זו דרישה לייצוג הולם" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

פרסום ראשון: בימים האחרונים הגישו התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות בישראל עתירה מתוקנת לבג"ץ בדרישה להוציא אל הפועל את מתווה הכותל אותו אישרה הממשלה לפני כחצי שנה ובו נקבע כי הרפורמים יקבלו רחבה שוויונית משמעותית ברחבת הכותל המערבי בחלקו הדרומי בגודל משמעותי מזה של הרחבה הקיימת.

כבר עם סגירת המתווה, טענו גורמים העוסקים בנושא כי הרפורמים כלל אינם מעוניינים בשטח תפילה משלהם וכל ההסכמה לקבל את הרחבה הדרומית הינה צעד זמני כדי לקבל את רחבה קבועה עם כל התקציבים והשליטה, כשמיד לאחר מכן יחזרו התנועות הללו לתקוף את הרחבה המרכזית המשמשת את כלל ישראל.

לטענת הגורמים, סימן ברור לצפוי ניתן לראות בהסכם הכותל בו הרפורמים לא איפשרו להכניס להסכם תנאי לפיו אם הם יחזרו לתקוף את הרחבה המרכזית, תלקח מהם הרחבה הדרומית. התעקשות למנוע סעיף זה הובילה לכך שאין שום מניעה מצד הרפורמים להמשיך לתקוף את הרחבה המרכזית בכותל. בנוסף לכך, כחלק ממתווה הכותל, שהוסכם ע"י הממונה על הכותל הרב רבינוביץ, נקבע שההפרה של תקנות הכותל לא תהווה מכאן ואילך עבירה פלילית ולכן אין כל הרתעה כלפי נשות הכותל והרפורמים להמשיך לתקוף את הרחבה המרכזית.

כעת אנו חושפים לראשונה, כי בעתירה שהגישו הרפורמים בשבוע שעבר לבג"ץ, דורשים הרפורמים לקבל בנוסף לרחבה הדרומית, גם נציגות בקרן למורשת הכותל וכן הם דורשים מבגץ לקבוע שהקרן אינה כפופה הלכתית להנחיות הרבנות הראשית לישראל.

הרפורמים בעתירה ציינו בפירוש כי על אף שהדרישה לא נקבעה בהסכם הכותל, עדיין "לנוכח הקביעה המפורשת בדו"ח הצוות (שקבע את מתווה הכותל י.כ) שהרחבה העליונה של הכותל (כמו גם יתר המסלולים שאינם חלק מרחבת התפילה התחתונה) תשמש כאזור בעל אופי ממלכתי ולא כאזור תפילה, ברור כי הדרישה לייצוג הולם של כל חלקי הציבור בקרן למורשת הכותל נותרת בתקופה, וודאי ככל שנשמר ייצוגה של הרבנות הראשית".

עוד מציינים העותרים כי מתווה הכותל נועד לייצר רחבה אחת ממלכתית בה פועלים שני אזורי תפילה ולא כפי שניסו לטעון תומכי ההסכם שהרחבה תיהיה נפרדת לגמרי. הרפורמים מציינים כי היות וההסכם נועד לאפשר אתר אחד לכל הרחבות, הרי ש"שיתופם של כל הגורמים בגופי הניהול המופקדים על המכלולים המשותפים כדוגמת הרחבה העליונה בנוסף ברור כי הוראות התקנון של הקרן למורשת הכותל המערבי המכפיפות את הקרן, בין השאר, לרבנות הראשית אינן עולות בקנה אחד עם רוח המצווה ועקרונותיות". כלשונם

גורמים העוסקים בנושא המתווה מציינים כי "כעת נחשפו, מוקדם מהצפוי, הכוונות האמיתיות של הרפורמים מאחורי הסכם הכותל. הכוונת התגלו רגע לפני צאת העבודות לדרך ולכן על המפלגות החרדיות להיאבק בכל הכוח לעצור את ההסכם, שלא רק יכניס את הרפורמים לתוך הכותל המערבי בצורה מלאה, אלא גם יגרום מיד לאחר מכן להמשך ההתקפות על הרחבה המרכזית בכותל וכך ייצאו הרפורמים מרווחים מכל הצדדים כשיש בידם רחבה קבועה משלהם וגם ימשיכו ההפרעות למתפללים ברחבה המרכזית"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר