הכהונה הארוכה בעולם

מלך תאילנד מת לאחר 70 שנה בכס המלוכה

המלך פומיפון אדוניאדט, ראמה התשיעי מת היום (ה') לאחר 70 שנות כהונה כמלך תאילנד. בנו ויורש העצר שלו יחליף את מקומו של המלך שנחשב לאהוב במיוחד על בני עמו (בעולם)

המלך בעת ביקורו בארה"ב לפני 4 שנים (פטה סאוזה, הבית הלבן, וידאו: מדברים תקשורת)

הוא עלה לכתר כבר בגיל 18 והיה השליט הוותיק בעולם: מלך תאילנד פומיפון אדוניאדט, ראמה התשיעי, הלך לעולמו בגיל 88. כך הודיע היום (ה') ארמון המלוכה בבנגקוק. תקופת כהונתו על כס המלוכה הייתה הארוכה ביותר בעולם ונמשכה 70 שנה.

"הוד מעלתו הלך לעולמו בשלווה בבית החולים סיריראג'", מסר ארמון המלוכה והוסיף ששעת המוות הייתה 15:52 (11:52 שעון ישראל). בנו ויורש העצר של ראמה התשיעי, הנסיך מהאה וג'ירלונגקורן בן ה-63, צפוי לרשת אותו ולהפוך למלך תאילנד הבא.

בתחילת השבוע הודיע ארמון המלוכה בתאילנד שמצבו של המלך אינו יציב וכי הוא מקבל טיפול לניקוי רעלים מהדם. בתחילת החודש דיווחו כי הוא דווקא מתאושש לאחר שסבל מזיהום בקנה הנשימה. סוכנות רויטרס דיווחה כי ארבעת ילדיו ביקרו אותו בבית החולים שבו אושפז. "ב-11 באוקטובר נרשמה ירידה בלחץ הדם שלו והוא סבל מהפסקות נשימה", נמסר מהארמון. "מצבו טרם התייצב", הוסיפו.

מאז ההודעה על ההידרדרות במצבו, התאספו מאות נשים מחוץ לבית החולים שבו אושפז המלך התאילנדי והתפללו לשלומו כשהן אוחזות בתמונותיו ולבושות בוורוד - צבע המזוהה עם בית המלוכה. ההכרזה על מותו הותירה אותן אבלות וממררות בבכי.

מלך תאילנד נחשב לדמות אהובה ביותר על בני עמו באופן שיכול להזכיר את האופן שבו רואים למשל היפנים את הקיסר שלהם. תמונותיו מקשטות כל פינת רחוב, תמונתו ושירת ההמנון שלו מקדימים כל הקרנה ציבורית של סרט, אנשים תולים את תמונתו בבתיהם ומכנים אותו בשם "אבא".

המלך ראמה התשיעי נהנה מביטחון רב ומשגשוג והחזיק בהון עצום, שחלקו הגיע אליו בירושה מאבותיו הקודמים על כס סיאם, היא תאילנד, ואת חלקו הגדול הוא צבר בדרכים שונות תוך כדי תקופת שלטונו הארוכה.

בשנת 2011 הוערך הונו האישי של המלך ב-30 מיליארד דולר והוא נחשב בן המלוכה העשיר בעולם. הונו של אדוניאדט מגיע בעיקר מקרן נכסי הכתר, שהיא סוכנות מיוחדת של ממשלת תאילנד שנוצרה עבורו. יש לו קרקעות רבות, צי מטוסים הכולל בואינג 737-800 ואיירבוס A319, וגם שתי לימוזינות שעוצבו במיוחד בשבילו.

אדוניאדט הוא גם בעליו של היהלום המלוטש הגדול בעולם, המכונה "Golden Jubilee" ומשקלו 545.67 קראט, אשר ניתן לו לציון יובל להכתרתו. היהלום נמצא כעת בארמון המלכותי התאילנדי כחלק מאוסף תכשיטי הכתר של המשפחה המלכותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר