הותר לפרסום:

נעצרה חוליה של תושבי טייבה תומכי דאעש

כוחות הביטחון חשפו כי במהלך החודש האחרון נעצרו 3 חשודים שפעלו בהשראת דאעש ותכננו להעביר נשק ממנהרה שחפרו בטייבה לאוי"ש. מעצרם הוארך (צבא וביטחון)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ISLAMIC SOCIAL MEDIA)

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל/ימ"ר מרכז נעצרה במהלך החודש האחרון חוליה של תומכי דאע"ש, שחבריה הם ישראלים תושבי טייבה.

טרם המעצר ניסו חברי החוליה להצית את אצטדיון הכדורגל המקומי בטייבה, ובכך להביא לביטול הופעתו של זמר לציון חג הקורבן, וזאת על רקע אידאולוגי-דתי. שלושת המעורבים בניסיון ההצתה הם: אברהים עא חלים מחמוד שיח' יוסף, בן 26, תושב טייבה, מחמד תמים עא קאדר נאשף, בן 32, תושב טייבה ואמיר עא חכים חאפז ג'בארה, בן 20, תושב טייבה.

במהלך החקירה בשב"כ עלה כי הפעילות בוצעה בהשראת רעיונות ארגון דאע"ש, וכחלק מרצונם של השלושה למנוע פעילות שנראתה בעיניהם ועל פי אמונתם כלא מוסרית, וכנוגדת את הדת ואת עקרונות ה"מדינה האסלאמית".

אחד מהעצורים, אמיר ג'בארה, נעצר באפריל האחרון ע"י כוחות הביטחון התורכיים לאחר שניסה לחצות את הגבול התורכי ולהצטרף לארגון דאע"ש בסוריה. עם הגעתו לארץ נחקר אמיר גם ע"י השב"כ ומשטרת ישראל.

עוד עלה בחקירה כי אברהים שיח' יוסף תכנן אף הוא לצאת בחודשים האחרונים לסוריה כדי להצטרף לדאע"ש. לשם כך תכנן אברהים ובנה גלשן רוח המונע באמצעות פדאלים, ואף ביצע ניסוי ראשון כדי לבחון את ביצועיו. פעילות זו בוצעה בעידודו של אמיר ג'בארה, אשר הביע רצון לחבור לכוחות דאע"ש בסוריה.

בנוסף, תכננו השלושה להבריח אמל"ח מאזור טול כרם לתוך שטח מדינת ישראל, וזאת במסגרת הכנותיהם ל-"יום הדין", שבו לתפיסתם יצטרכו להילחם ב"כופרים".

את האמל"ח תכננו חברי החוליה להבריח באמצעות מנהרה מהשטחים, ולהסתירו מתחת לביתו של אברהים. חפירת המנהרה החלה דרך מערה קיימת (בשטח ישראל) שאותה הכירו אברהים ואמיר, והם החליטו להאריכה במטרה לחצות את גדר ההפרדה בסמוך לטייבה. מנהרה זו נחשפה במהלך החקירות ונסרקה ע"י כוח של צה"ל. יצוין, כי עד מעצר חברי החוליה הספיקו הנ"ל לחפור מטרים בודדים בלבד ללא שחצו את גדר המערכת.

גם המסתור לאמל"ח, שנחפר על ידי אברהים ואחיו בעומק 15 מטר מתחת לפני האדמה - נתפס ונסרק ע"י כוחות הביטחון במהלך השבועות האחרונים.

היום (ה') הוגשו לבית המשפט בלוד כתבי אישום נגד החשודים.

יודגש כי כל מעשה של תמיכה בארגון ה"מדינה האסלאמית" הוא עבירה פלילית ויטופל בחומרה על ידי מערכת אכיפת החוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר