הטלת הספק בזיקה היהודית לירושלים

"בקרו בשער טיטוס וראו מה בזזו מאיתנו לפני 2,000 שנים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב להחלטת אונסק"ו המתעלמת מהזיקה של העם היהודי להר הבית, וכינה אותה "החלטה הזויה". קרא לחברי הארגון: "בקרו בשער טיטוס ברומא" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס להחלטה, הערב (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

"התיאטרון באונסק''ו נמשך". כך הגיב הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו להחלטת אונסק"ו שנתמכה על ידי 24 מדינות, ומתעלמת מהזיקה היהודית להר הבית ולכותל המערבי.

נתניהו תקף את אונסק"ו במהלך חוג תנ"ך שנערך בביתו ואמר כי הארגון קיבל "עוד החלטה הזויה, שאין לעם ישראל קשר להר הבית ולכותל". ראש הממשלה הציע לחברי אונסק''ו "לבקר בשער טיטוס ברומא ולראות מה הם בזזו לפני 2,000 שנה מבית המקדש".

נתניהו, ארכיון (צילום: Kobi Gideon/GPO)

נתניהו הדגיש את האבסורד שבהחלטה והשווה אותו ל"לומר שלסינים אין קשר לחומה הסינית ולמצרים אין קשר לפרמידות". נתניהו הוסיף כי "האמת ההיסטורית תנצח".

בין המדינות שתמכו בהחלטה ההזויה, נמצאת גם רוסיה, הנחשבת לידידתה של ישראל. בעבר, ביקר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בכותל המערבי ואף הביע תקווה לבניית בית המקדש השלישי. "בדיוק בשביל זה באתי לכאן" אמר אז פוטין ליהודי מהקהל עמו שוחח, "להתפלל שיבנה שוב בית המקדש. אני מאחל לכם שיתקבלו תפילותיכם".

מלבד רוסיה, בין המדינות שתמכו בהחלטה נמצאות גם סין ומדינות ערב. במתנגדות להחלטה נמצאות ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, הולנד, ליטא ואסטוניה. 26 מדינות נוספות, בהן צרפת ושוודיה, נמנעו בהצבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר