חשיפת כיכר השבת

חשש ברבנות הראשית: נשיאת העליון אישרה דיון נוסף על הכשרות

"כאב-ראש הכשרות יחזור לבית המשפט" הזהיר גורם ברבנות לפני כחודש בעקבות פרסום ב"כיכר השבת" על תמיכתו של מנדלבליט בדיון מחודש - וכעת זה הופך למציאות: בג"ץ יקיים דיון נוסף בנושא הכשרויות (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השופטת מרים נאור (צילום: Yaacov Cohen / Flash90)

נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור, אישרה לקיים דיון נוסף על החלטת בג"צ בפרשת הכשרות - זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תמך בבקשת התנועה הרפורמית, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

כזכור, לפני כארבעה חודשים בג"צ אימץ את עמדת הרבנות הראשית לישראל בדבר פרשנות של חוק איסור הונאה בכשרות, וקבע כי על פי חוק בית עסק מנוע מלהציג כל מצג כשרותי בכתב, בין תוך שימוש במילים כשר ובין אם לאו, אלא אם ניתנה לו תעודת הכשר מטעם הגורם המוסמך על פי חוק.

מנדלבליט. ברבנות כועסים עליו (צילום: Yonatan Sindel / Flash90)

בחודש שעבר נחשף לראשונה ב"כיכר השבת" כי בישיבה שהתקיימה בלשכת מנדלבליט בהשתתפות נציג הרבנות הראשית ובכירים במשרד המשפטים, דנו הצדדים בעמדת המדינה באשר לבקשת ארגוני הכשרות הפרטית לקיים דיון נוסף בבג"צ על ההחלטה שלא לאפשר הצגת תעודת 'כשר' בלא אישור הרבנות.

על פי המידע שהגיע לידי "כיכר השבת", היועמ"ש, יהודי שומר תורה ומצוות, החליט שהמדינה תתמוך בבקשה לקיים דיון נוסף בנושא בבג"צ. עם זאת, המדינה לא תביע דעה בנושא הסוגיה עצמה. "משמעות ההחלטה שגדלים הסיכויים שבג"צ יאשר את הבקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב" אמר אז בכיר משפטי ברבנות הראשית.

בכירים ברבנות זעמו על ההחלטה ואומרים: "יש סיכוי לא מבוטל שאם יתקיים דיון חדש בהרכב מורחב שהשופטים יהפכו את ההחלטה. בדיון הקודם היו שני שופטים דתיים מתוך שלושה, שיש לזה משמעות, כעת אי אפשר לדעת לאן נגיע, מה שבטוח שיש סיכוי שכל כאב ראש הכשרות יחזור לבית המשפט, מוזרה ההחלטה של היועמ"ש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר