הרב המתחרד יציל את הנוער?

"תורה עם דרך ארץ": תלמיד הגר"ש אוירבך פותח ישיבה

הרב המתחרד שמואל טל, מקורבו ותלמידו של הגאון רבי שמואל אוירבך, פתח ישיבה חריגה המיועדת לנוער חרדי. המטרה, כהצהרת הצוות: "תורה ודרך ארץ - לכתחילה". אברכים גוייסו כרשמים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרב שמואל טל, ארכיון (נחלת הכלל / ויקיפדיה)

פרסום ראשון: כמענה לבחורים שאינם מוצאים את עצמם בעולם הישיבות הקלאסי מסיבות שונות, החליט לאחרונה הרב שמואל טל ראש ישיבת תורת החיים שביד בנימין (ובעבר בגוש קטיף) - דמות תורנית כריזמטית שמוכר בשל 'תהליך ההתחרדות' שהוא עבר - לפתוח ישיבה לנוער חרדי השרוי במצב המוגדר כטרום-נשירה, כך חושף "כיכר השבת". הרב טל נחשב למקורבו של מנהיג "הפלג הירושלמי" הגר"ש אוירבך - בישיבתו אף למד והוכשר להוראה - והשניים אף נפגשו בימים האחרונים.

כידוע, הרב שמואל טל היה נחשב כבשר מבשרה של הציונות הדתית, כבנו של בן ציון לנגנטל מוותיקי עסקני המפד"ל ההיסטורית שנפטר לאחרונה, וכאחיו של ח"כ לשעבר נחום לנגנטל (מפד"ל). אחותו נשואה לח"כ יהודה גליק (ליכוד). עם השנים הוא הקים ישיבה שהתפתחה לקהילה שלמה, 'תורת החיים'.

את המפנה הדרמטי בהתנהלותו והשקפת עולמו - מפנה שסחף אחריו את מעריציו הרבים - ניתן לייחס באופן ברור להתנתקות מגוש קטיף, במהלכה פונו מוסדותיו מהישוב נווה דקלים שבגוש. כשאלו הוקמו על ידו מחדש בישוב יד בנימין שבחבל לכיש, הוא כבר היה חמוש במשנה סדורה אודות החובה להתנתק מהאמונה בציונות, והוא אף פסק מלומר הלל ביום העצמאות כנהוג בחוגי הציונות הדתית.

כעת נודע ל"כיכר השבת", כי לפני כחודש החל - ביוזמתו של הרב טל ובסיוע כמה אברכים חרדים - תהליך רישום בקרב בני נוער חרדים שרגילים לומר עליהם כי 'הם לא מצאו את עצמם', שחלקם היו רשומים בישיבות חרדיות רגילות והשאר אף לא ניסו להתקבל כי מראש היה ברור שלא ישתלבו כיאות וינשרו מהמסגרת בתוך זמן קצר, לישיבה במתכונת מקורית, בשם 'נתיבות איש'.

הגר"ש אוירבך. הרב טל נחשבו למקורבו ותלמידו (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

הקו הרשמי של הישיבה הוא לפנות לצרכים הפנימיים של הבחור בלי לבדוק איך זה נראה מבחוץ, מתוך הכרה בערך החשוב של 'תורה עם דרך ארץ' מבית מדרשו של הגרש"ר הירש לפיו מחונכים בני הנוער החרדים שבישיבה החדשה, כשמוצעים להם מגוון אמצעים לתעסוקה בשעות הערב ובין סדרי הלימוד בישיבה, ולמי מביניהם שמעוניין בלימודי מקצוע מוכרים מחוץ למסגרת הרשמית - הדבר מתאפשר לו בהכוונה צמודה של הצוות החינוכי בראשותו של הרב אליהו פישר.

הגר"ש אוירבך מדבר על הרב טל (מתוך יוטיוב)

לדברי הגורמים המקורבים לענין, האברכים החרדים שצוותו לישיבה כסגל רוחני-חינוכי נועצו קודם לכן בגדולי ישראל וקיבלו את הסכמתם להצטרפותם למהלך. לאחר החגים הקרובים צפוי מספר הבחורים להגיע לכשלושים, ו"כולם עתידים לגדול בעזרת השם כ'בעל'בתים למהדרין' לכתחילה וכדרך חיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר