ההחלטה השערורייתית

רב מקורב לפוטין: "יריקה אנטישמית בפרצוף של היהודים"

הרב פנחס גולדשמידט, מקורבו של הנשיא הרוסי, אומר כי האשמים בתמיכת רוסיה בהחלטה השוללת זיקה יהודית לירושלים הם הדיפלומטים הישראלים. "ההחלטה - יריקה בפרצוף של היהודים" (בעולם)

ולדימיר פוטין, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

רבה הראשי של מוסקבה מגיב להחלטה השערורייתית: שעות לאחר שארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם (אונסק"ו) אישר החלטה שמתעלמת מהזיקה של העם היהודי למקומות הקדושים בירושלים - בתמיכת רוסיה - רבה הראשי של מוסקבה הרב פנחס גולדשמידט אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי מי שאשם בהצבעה הרוסית היא ישראל, שלא הסבירה את משמעות הדברים לנשיא ולדימיר פוטין.

הרב גולדשמיט, שנחשב מקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר בשיחה ל"כיכר השבת" כי "הנשיא פוטין הצהיר לפני מספר חודשים כי חצי האי קרים משויך לרוסיה באותה מידה בה הכותל חשוב לעם היהודי, לא יתכן שהוא בעצמו יכחיש את העובדה הברורה הזו".

ראש הממשלה מגיב להחלטה (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

לדבריו, יחסי רוסיה-ישראל הם במידה רבה ההפך הגמור מיחסי ישראל-ארה"ב. "בעוד בארה"ב הדרג המקצועי של ישראל נמצא בקשרים שוטפים עם הדרג המקצועי בממשל האמריקאי לעומת יחסי המנהיגים שעלו על שרטון, ברוסיה היחסים בין נתניהו לפוטין מצוינים ודווקא הדרג הדיפלומטי רגיל מסיבות היסטוריות לתמוך בכל גחמה של מדינות ערב".

הרב גולדשמידט אומר כי ברור לו שבמידה ופוטין עצמו היה מודע להחלטה ולמשמעותה ליהדות העולם ולא רק למדינת ישראל, הוא לא היה מאשר את התמיכה בהחלטה השערורייתית. "הפקידים רגילים להצביע אוטומטית, הם כנראה לא באמת ידעו על מה הם מצביעים" הוא אומר.

הרב פנחס גולדשמידט (צילום: ועידת רבני אירופה)

הרב גולדשמיט מוסיף להתייחס לדיפלומטים הישראלים: "הם לא השכילו להסביר לרוסים כי משמעות ההחלטה היא יריקה אנטישמית בפרצופם של כל היהודים בעולם, הם הציגו את זה כבעיה של מדינת ישראל, אם היה ברור כי ההחלטה היא אנטישמית, ונגד כל יהודי באשר הוא, אין לי ספק כי הרוסים לא היו מצביעים כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר