הקרב על הכותל

משנים כיוון במאבק מול הרפורמים? מנייני תפילה לפי ההלכה ברחבה השנויה במחלוקת

תופעה חדשה: עשרות צעירים מתכנסים לתפילות במתחם 'עזרת ישראל' המיועד לרפורמים. "אנחנו חוזרים לכאן בכדי לחדש את מסורת האבות" הסביר אחד המתפללים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

על רקע עתירת הרפורמים ומאבק הרבנים נגד חלוקת מתחם הכותל המערבי לטובת הכשרת מתחם תפילה רפורמי, בשבועות האחרונים התפתחה תופעה חדשה: קבוצות מתפללים צעירים, בהם תלמידי ישיבות מרחבי הארץ, מגיעים להתפלל במתחם 'עזרת ישראל' המיועד לשימוש הרפורמים על פי החלטת הממשלה.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשבועות האחרונים, בזמן שעשרות אלפים מתפללים פקדו את הכותל המערבי בימי הסליחות, התקיימו במתחם מספר מנייני תפילה, כולם על פי מסורת ההלכה ובהפרדה בין גברים לנשים. רובם בזמן שפעילי ארגונים רפורמים לא נכחו במקום. בימי חול המועד סוכות מתוכננות להתקיים תפילות נוספות במקום.

מתפללים ב"כותל הרפורמי" (באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

עשרות מתפללים, בהם תלמידי ישיבות מרחבי הארץ, השתתפו בתפילות הספונטניות, חלק מהמתפללים מבטיחים להמשיך ולפקוד את מתחם התפילה כאקט התנגדות לפשרת חלוקת הכותל המערבי.

"אנחנו חוזרים לכאן ומחדשים מסורת אבות" הסביר מאיר, אחד המתפללים שהבטיח לחזור ולפקוד את המתחם: "לפני עשרות שנים, עברו להתפלל ברחבה הנוכחית ליד הכותל, לפני כן רוב התפילות היו נערכות מול הכותל באזור הזה" מסכם מאיר.

הגר"ש עמאר בכותל הרפורמי (באדיבות המצלם)

"הגענו דווקא למקום הכותל המערבי באזור הקדום" הסביר מתפלל נוסף ששוחח עם "כיכר השבת", "מועצת הרבנות הראשית בהם הרבנים הרבנים בצלאל ז'ולטי, הרב שאול ישראלי, הרב שלמה זלמן אויערבך, ביחד עם הרבנים הראשיים קבעה כבר בשנת תשכ"ח שקדושת הכותל אחת היא לכל ארכו מפינתו הדרומית עד הצפונית ולאור קדושתו של המקום- טבעי שנתפלל דווקא בימים בהם יש ארגונים רפורמים שרוצים לטמא את המקום".

כזכור, רב העיר הגאון רבי שלמה עמאר, שמוביל את ההתנגדות למתן דריסת רגל לרפורמים, הגיע לאחרונה לתפילה במתחם 'עזרת ישראל' ואמר: "אף אחד לא יכול לבטל את הקדושה, לא הרשעים האלה, לא הממשלה ולא בית המשפט, את זה אי אפשר לבטל, זה הקדש, זה הר הבית, שום כוח שבעולם. לכותל יש דין של הר הבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר