כפיה חילונית במיטבה

לחץ כבד על עיריית ירושלים לבטל אירוע לדתיים בסוכות

הדרת דתיים: סדרת המופעים "חוגגים סוכות בירושלים" בבריכת הסולטן מעוררת לחצים על העירייה להביא לביטול האירוע בשל "הדרת נשים". המשמעות: ביטול כל האירועים לציבור החרדי (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Roni Schutzer Flash90)

אחרי הכניעה המבישה של העירייה באירוע הסליחות בגילה והוספת פייטנית לאירוע בשל לחץ חילוני על "הדרת נשים" ניסיונות להביא לאותה תוצאה גם באירוע "חוגגים סוכות בירושלים" שנערך בחסות עיריית ירושלים ובהפקת חברת ההפקות "אפקט", המתמחה בהפקת אירועים במגזר הדתי והחרדי. מדובר בפסטיבל שיערך במשך שלושה ימים בבריכת הסולטן בימי חול המועד סוכות ויכלול שלושה מופעים מוזיקליים בהשתתפות אמנים רבים, אך ללא נשים בשל קהל היעד שלו - הציבור הדתי.

בין האמנים שיופיעו באירוע: אהרן רזאל, בני פרידמן, ישי ריבו, שולי רנד, שי צברי, ברי סחרוף, עידן עמדי, עמיר בניון, מיכה שטרית ונוספים.

כזכור, לפני יום הכיפורים בוטל אירוע "מרימים לכיפור" שהיה מתוכנן להתקיים בכיכר רבין בתל אביב לאחר מחאה על כך שאין נשים שמופיעות בו. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר אף פנתה לעיריית תל אביב וטענה כי באחריותה של העירייה למנוע אירועים כאלה.

בתגובה ללחץ המכוער למנוע אירועים עבור הציבור הדתי והחרדי, מסרה עיריית ירושלים כי את הרכב האמנים באירוע בחרה חברת ההפקה "בהתאם לשיקולים אמנותיים ומקצועיים ללא כל מעורבות של העירייה". מנהל חברת ההפקה "אפקט", אפרים זילברברג, אמר מנגד ל"וואלה" כי באירוע "מופיעות נשים. בהרכבים המוזיקליים יש נשים, יש שם מופע גדול של פירוטכניקה ומופע שלם שיש שם נשים. אין שום בעיה עם נשים, ממש לא". לדברי זילברברג, "אין פה שום עניין של הדרה, אנחנו לא שם".

מעיריית ירושלים נמסר בנוסף: "ירושלים היא העיר עם מגוון ההופעות הגדול ביותר בארץ ועם מספר הנשים הגדול ביותר בארץ שמופיעות באירועי העירייה, חברות הבת ומוסדות התרבות בכל רחבי העיר ובמרחב הציבורי כדוגמת: פסטיבל הפיוט, מסיבות הרחוב בעיר, חוצות היוצר ועוד. האמנים באירוע המדובר נבחרו על ידי חברת ההפקה בהתאם לשיקולים אמנותיים ומקצועיים ללא כל מעורבות של העירייה. צריך לזכור שמדובר באירוע אחד מיני רבים בסוכות".

כאמור מדובר בניסיון מכוער להפליא לקחת לציבור החרדי את "כבשת הרש" שלו. על פי ההיגיון הזה אין מקום לשום מופע עבור הציבור החרדי משום צורה או גוון כולל אירועי "קבלת פני רבו" שלא יוכלו לקבל תקציבים בשל היעדר הרבניות. כאמור, עיריית ירושלים כשלה באופן חמור באירוע הסליחות ומעניין יהיה לראות האם הדרת הדתיים תמשיך גם לאירועים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר